Majoritatea constructorilor auto au scumpit mașinile substanțial în ultima vreme. Sigur, au crescut prețurile la energie și la materii prime. Și s-a scumpit transportul cu vaporul din China, țara în care Dacia Spring este produsă alături de versiunea sa locală, Renault City K-ZE.
Dar creșterea prețului de baza al Daciei Spring cu 3.700 de euro în intervalul martie 2021 - august 2022 este, totuși, cam mare. Creșterea procentuală sare de 20% în nici un an și jumătate.
Citește și: Locuiești în centrul Bucureștiului și ai mașină? Parcarea, 400 €/an. La Viena e 120 €/an
În martie 2021, la lansarea precomenzilor, Dacia Spring pornea de la 18.100 de euro, TVA inclusă, în mai 2022 prețul de bază era de 20.900 de euro, în iulie 2022 a ajuns la 21.400 de euro, iar acum, în august 2022, la 21.400 de euro, fără bonusurile Rabla.
Mașina nu a suferit vreo modificare sau îmbunățățire, lista de opțiuni este identică (ABS, ESP, limitator de viteză, șase airbag-uri, sistem multimedia cu display de 7 inch, geamuri electrice față/spate, oglinzi reglabile electric, etc.).
Iar dotarea mașinii cu adaptor de încărcare rapidă DC și prelungitor Type 2 face ca prețul Spring-ului să ajungă la 22.500 de euro, TVA inclusă. Priza DC costă 500 de euro și cablul Type 2, 200 de euro.
Dacia Spring conduce topul mașinilor electrice înmatriculate anul acesta în România cu aproape 600 de unități. Pe următoarele două locuri, la mare distanță, se află Tesla Model 3 (68 unități) și Volkswagen e-Up (59 unități).