FOTO Cât mai costă Dacia 1300. 8.000 de dolari pentru una renovată complet

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 08.08.2021 - 20:21
O Dacia 1300 din 1971, restaurată complet
O Dacia 1300 din 1971, restaurată complet
Dacia din 1976, nerestaurată
Dacia din 1976, nerestaurată
Dacia 1300 din 1984, restaurată
Dacia 1300 din 1984, restaurată

Ai dat la gunoi Dacia 1300 a părinților tăi? S-ar putea să fi greșit. Românii redescoperă automobilul care i-a transportat prin comunism. Pe piață au apărut foarte multe Dacii 1300 restaurate, iar prețurile sunt în creștere.

SHARE

Cea mai râvnită mașină de către români, Dacia 1300, cea care în anii comunismului ajunsese să fie mai scumpă decât un apartament, ajunsese la finalul anilor 2.000 la capăt de drum. 

După o perioadă de decădere, când locul bătrânei Dacii a fost luat de autoturisme de producție occidentală sau asiatică, iată că vechiul automobil 1300, produs de Uzinele Automobile Pitești (UAP) revine cu toată forța. Și a devenit mai scump decât atunci când era nou. 

Un sucevean, de exemplu, cere pentru o Dacia 1300 produsă în 1971, complet restaurată nu mai puțin de 8.000 de euro. Cei drept, deocamdată nu a găsit un cumpărător, având în vedere că din aprilie 2021, când a postat anunțul, până astăzi, a mai scăzut 1.000 de euro din preț. 

Totuși, modelul este la un preț acceptabil pentru piața de Dacii restaurate. 

Un autoturism ieșit din fabrica de la Pitești în 1970, a fost restaurat de un brașovean cu 10.000 de euro, după 2 luni de muncă. 

„Maşina fusese lovită în stâlpul stâng dintre cele două uşi şi a necesitat ceva muncă de tinichigerie pentru a căpăta linia care mie îmi place foarte mult cum a ieşit”, explica, în 2017, vânzătorul. 

Cea mai dificilă parte a fost motorizarea, unde a găsit cu greu piese originale. Pe unele le-a găsit după ce a căutat în garajul bunicului său.

Un an mai târziu, un alt restaurator al autoturismului tradițional al românilor cerea pentru modelul său nu mai puțin de 11.900 de euro. 

„Autoturismul nu este restaurat, este conservat și e exemplar întreținut. Totul este original, ceea ce o face foarte rară sau chiar unică. Rulează și arată perfect. Anvelope originale din fabrică + factură originală de achiziție a autoturismului. Mașina a fost vedeta primului număr al revistei «Mașini de Legendă»”, o lăuda proprietarul în anunțul de pe Autovit.

piața este plină de modele similare, restaurate sau doar conservate, care pot fi achiziționate și cu mult mai puțini bani. De exemplu, un brașovean vinde o Dacia 1300, model cu patru faruri, din 1984, cu doar 2.500 de euro.

În schimb, un alt proprietar vinde un model dn 1976, dar renestaurat, ci doar conservat, cu 2.200 de euro. 

O Dacia 1300 este astăzi cu atât mai valoroasă cu cât îndeplinește mai multe condiții esențiale: dacă este din primele loturi ieșire pe poarta Uzinei de Autoturisme Dacia, ceea ce înseamnă că are cât mai multe elemente construite sub licență franceză, dacă are cât mai multe piese originale conservate și dacă are proprietarul inițial. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te