Bugetele primei etape Rabla și Rabla Plus 2022, epuizate în nici zece zile

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.02.2022 - 20:59
Bugetele primei etape Rabla și Rabla Plus 2022, epuizate în nici zece zile. / Foto: capital.ro
Bugetele primei etape Rabla și Rabla Plus 2022, epuizate în nici zece zile. / Foto: capital.ro

Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat că sumele pentru persoanele fizice au fost rezervate integral atât la Rabla Clasic cât şi la Rabla Plus.

SHARE

Pentru persoanele juridice, prima sesiune Rabla Plus este încă în desfăşurare.

”În anul 2022, Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus se desfăşoară etapizat. Pentru prima etapă, lansată în 08 februarie 2022, sumele pentru persoanele fizice au fost rezervate integral pentru ambele programe”, a transmis Administraţia Fondului pentru Mediu.  

Citește și: Piața auto 2021 în Europa și România - Cele mai vândute mașini din fiecare segment în perioada pandemiei COVID

Sursa citată a precizat că, pentru persoanele juridice, bugetul primei etape alocat Programului Rabla Plus a fost epuizat, iar pentru Rabla Clasic, sesiunea este în derulare, în limita bugetului disponibil. 

Următoarea etapă a celor două programe va debuta în 4 martie pentru persoane juridice şi în 6 mai pentru persoane fizice.

Citește și: SPECIAL Noutățile și „șmecheriile” Rabla 2022: Prima de casare și ecobonusurile, reduse din pix

Noutățile Rabla și Rabla Plus 2022

Astfel, în ceea ce priveşte "Rabla Clasic", prima de casare este de 6.000 lei pentru un autovehicul uzat, respectiv de 9.000 lei pentru două autovehicule vechi, la care se pot adăuga următoarele beneficii: ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou (cu excepţia motocicletelor), al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou (cu excepţia motocicletelor), echipat cu motorizare GPL/GNC; ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou (fără motociclete), echipat cu sistem de propulsie hibrid; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

O altă modificare se referă la vechimea autovehiculului uzat eligibil în cadrul programului, care trebuie să fie de cel puţin 6 ani de la data primei înmatriculări în România, faţă de 8 ani cât se solicita anterior.

Pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 6.000 lei, la care se pot adăuga: un ecobonus de 1.500 lei - pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC; un ecobonus de 1.500 lei - pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Citește și: O mașină sport e de 2 ori mai ieftină în SUA decât în România și de 4 ori mai scumpă în Norvegia

În ceea ce priveşte Programul Rabla Plus, s-a introdus obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Totodată, pentru fiecare autovehicul nou, există posibilitatea casării a maximum două autovehicule uzate.

Cuantumul finanţării este următorul: 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau un autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in (cu excepţia motocicletelor), care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat; 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate; pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3, se mai poate acorda un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul.

Totodată, ecotichetul pentru achiziţionarea unei motociclete electrice este 26.000 lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

În cazul ambelor programe guvernamentale valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou achiziţionat.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te