Avertismentul RAR, pentru șoferii care își repară mașinile la „mecanicul din colț”. Bani aruncați!


Registrul Auto Român, RAR, îi avertizează pe șoferii care își repară mașinile la „mecanicul din colț” că riscă să arunce banii, chiar dacă piesele utilizate sunt de calitate. Montajul acestora este foarte important.
În încercarea de a face economie, mulți șoferi apelează la „mecanicul din colț” pentru a-și repara mașinile și nu merg în service-urile de marcă ori măcar în cele autorizate, unde manopera e mult mai scumpă, aceste unități plătind taxe și impozite și fiind nevoite să investească permanent în scule și echipamente doar pentru a-și menține autorizarea.
Iar specialiștii RAR îi avertizează pe aceștia că riscă să arunce banii, chiar dacă piesele utilizate sunt de calitate.
Citește și: „Fake News”, demontat de RAR. Românii își pot repara liniștiți mașinile mai vechi de 15 ani
Avertismentul RAR, pentru șoferii care își repară mașinile la „mecanicul din colț”. Bani aruncați!
„Folosirea unor componente omologate, dar montate la un atelier clandestin, nu înseamnă automat o lucrare bine realizată!
Registrul Auto Român desfășoară activități complexe pentru supravegherea pieței naționale din aria de competență, dar conștientizarea riscurilor pe care le pot genera improvizațiile este un pas esențial pentru a putea crește împreună gradul de siguranță în trafic (...)
Existența în piață a pieselor auto de calitate nu este o garanție că reparațiile sunt conforme, dacă operațiunile nu se desfășoară în atelierele autorizate (...)
Țineți cont de faptul că un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranță intervenții asupra sistemelor esențiale ale unui vehicul!
Citește și: Ai mașină pe GPL? Verifică butelia! Dacă nu știai, la 10 ani „expiră”. Riști talonul și amendă
Citește și: Cum poți lua amendă pentru cauciucuri de iarnă, deși ai mașina echipată cu gume „M+S”, cum zice RAR
<
În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanție reală pentru intervenția efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul va fost reparat în acel atelier, atunci când sesizați autoritățile.
Altfel spus, acțiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfășoară activități de reparații necesită mai mult timp și mai multe resurse implicate>>, atenționează ing. Mihai Dogărescu, șeful Direcției Supraveghere Piață”, informează RAR, pe pagina sa de Facebook.