Producătorii europeni de automobile s-ar putea confrunta din nou cu probleme masive legate de semiconductori începând cu 2026 – și de data aceasta nu este vorba exclusiv de o problemă chineză.
Producătorii europeni de automobile s-ar putea confrunta din nou cu probleme masive legate de semiconductori începând cu 2026 – și de data aceasta nu este vorba exclusiv de o problemă chineză.
Mașinile noi sau mai noi, de maximum 8-9 ani vechime, sunt mult scump de reparat decât cele cu vârste de peste 10 ani. Iar piesele la mașinile de peste 20 de ani costă aproape jumătate cât la o una tânără, arată un studiu Oscaro, realizat în Franța.
Asigurările auto cresc continuu. Prețurile pieselor s-au dublat în 10 ani. Iar una dintre cele mai mari firme de asigurări din Europa, care e prezentă și în România, spune că soluția pentru stoparea scumpirii polițelor sunt reparațiile cu piese uzate. Iar 89% din șoferi aprobă.
Mai este Dacia Logan sau Sandero ieftin de reparat? Un far original nou ajunge să coste și 460 €. Un stop se găsește la circa 80 €, iar un amortizor față, pe la 55 €.
Așa arată o mașină electrică Tesla Cybertruck declarată daună totală economică în urma unui accident. A parcurs doar 6.000 km și nu e lovită foarte tare. În condiții similare, un pick-up obișnuit, cu motor termic, ar fi fost trimis la reparat.
Raluca Turcan a declarat că va dialoga cu reprezentanţii Louis Vuitton pentru recunoaşterea valorii patrimoniale a pieselor tradiţionale româneşti.
Prețuri-bombă, la piesele pentru Tesla Cybertruck. Dacă tot utilizatorii și asigurătorii se plâng, în general, de prețurile pieselor și reperațiilor la mașinile electrice, iată câteva exemple pentru pick-up-ul momentului: ștergător – 165$, parbriz – 1.900$, aripă – 550$.
Doi români închiriau mașini scumpe, le dezmembrau, iar apoi vindeau piesele. Escrocii vor ajunge la închisoare, dar nici cumpărătorului de ocazie nu îi va fi prea moale.