A doua generație Opel Mokka, surprinsă în teste la Cercul Polar și pe circuitul Rodgau-Dudenhofen

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 15.05.2020 - 13:29

Opel Mokka, best-seller-ul constructorului german în segmentul SUV-urilor urbane din 2013 până în prezent, se pregătește pentru a doua generație. Noul model a fost surprins în teste la Cercul Polar și pe circuitul de casă al Opel de la Rodgau-Dudenhofen.

SHARE

Cu crossover-ul sub-compact Crossland X în gamă, puțini dădeau șanse unei a doua generații Mokka. Dar, cum ”SUVizarea” continuă puternic și mai toți constructorii plusează, a doua generație Opel Mokka a prins contur pe platforma modulară multi-energy (CMP) folosită de frații săi din grupul PSA, Peugeot 2008 și DS3 Crossback (prima generație Mokka a utilizat platforma GM Gamma II), dar și de noile citadine Peugeot 208 și Opel Corsa F, inclusiv de versiunile 100% electrice, și va ajunge în showroom-uri în prima partea a anului 2021.

În momentul de față, modelul încă ascuns în spatele unui camuflaj verde cu negru se află în faza de testare și setare. Pe lacurile înghețate și drumurile înguste și acoperite cu zăpadă din Laponia, ”Țara lui Moș Crăciun”, inginerii au reglat șasiul și sistemele de asistență – amortizoare, arcuri, direcție, ABS, ESP, etc.

În plus, software-ul a fost adaptat pentru senzația de ”pedală ideală” la accelerare și frânare, pentru răspunsul potrivit al direcției și pentru interacțiunea optimă dintre toate sistemele de asistență. Filosofia Opel impune o conducere sigură și relaxantă, un Opel trebuind să rămână ușor controlabil în toate situațiile și să fie în același timp plăcut de condus.

Iar acum, la Rodgau-Dudenhofen, noul Mokka trebuie să treacă testele de confort și insonorizare. Nici măcar pista de „tortură” nu trebuie să modifice calitatea acestora . La centrul de testare Rodgau-Dudenhofen, nu departe de sediul Opel din Rüsselsheim, pistele sunt replici ale celor mai anevoioase drumuri rutiere din Europa. Inginerii reglează în mod repetat arcurile și amortizoarele, iar echilibrul dintre viteza de reacție a direcției și precizia sportivă este îmbunătățit continuu.

De asemenea, pe ovalul de la Rodgau-Dudenhofen, specialiștii testează și reglează mașina la viteze superioare de autostradă.

Opel Mokka ”II” sau ”B”, cum doriți să-i spuneți, este complet nou, având în vedere schimbarea de platformă, și cu până la 120 de kilograme mai ușor decât modelul anterior, la aproape aceeași dimensiune a ampatamentului.

e-Mokka, primul SUV sub-compact 100% electric Opel

Da, va exista și e-Mokka, platforma CMP pe care stă noul model fiind aceeași cu cea a citadinei Opel e-Corsa. Prin urmare, primul SUV de clasă B 100% electric Opel va beneficia de o baterie cu o capacitate de 50 kWh, instalată în podeaua vehiculului, ceea ce scade centrul de greutate și, în același timp, crește rigiditatea torsională cu încă 30%, și de un motor electric de 136 cai putere, cu un cuplu maxim de 260 Nm.

Alte detalii nu se știu, deocamdată, dar ne putem aștepta la o autonomie de peste 300 de kilometri (WLTP) și la o accelerație 0-100 km/h în circa 8,5 secunde, având în vedere că e-Corsa se laudă cu 330 de kilometri și cu 0-100 km/h în 8,1 secunde.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -