Mașinile electrice vor avea autonomie de 1.200 km și se vor încărca în 10 minute. Cu o condiție

DE Alex Darvari | Actualizat: 05.07.2023 - 11:46
Mașinile electrice vor avea autonomie de 1.200 km și se vor încărca în 10 minute - Foto: Pexels / Kindel Media

Unul din cei mai mari producători japonezi de mașini electrice spune că a făcut o descoperire ce îi va permite să crească spectaculos autonomia mașinilor electrice și să reducă mult timpul de încărcare.

SHARE

Toyota spune că a făcut o descoperire tehnologică care îi va permite să reducă la jumătate greutatea, dimensiunea şi costul bateriilor şi creşterea semnificativă a vitezei de încărcare, ceea ce ar putea anunţa un progres major pentru vehiculele electrice, informează News.ro. Problema ar fi că noile baterii sunt foarte scumpe, cel puțin din ceea ce se știa până acum.

Citește și: 7 mașini electrice, la ora adevărului. Cât merg cu un „plin” de curent în trafic real, în România

Marţi, compania japoneză a declarat că a simplificat producţia de material folosit pentru a fabrica baterii.

”Atât pentru bateriile noastre lichide, cât şi pentru cele în stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situaţia în care bateriile actuale sunt prea mari, grele şi scumpe. În ceea ce priveşte potenţialul, vom urmări să reducem la jumătate toţi aceşti factori”, a declarat Keiji Kaita, preşedintele centrului de cercetare şi dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului.

Citește și: FOTO Bombă! Dacia ia în calcul o mașină electrică de două locuri ce poate fi condusă fără permis

Mașinile electrice vor avea autonomie de 1.200 km și se vor încărca în 10 minute

Kaita a spus că Toyota a dezvoltat modalităţi de a face bateriile mai durabile şi crede că acum ar putea crea o baterie cu stare solidă cu o autonomie de 1.200 km, care se poate încărca în 10 minute sau mai puţin.

Compania se aşteaptă să poată produce baterii în stare solidă, pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027, potrivit Financial Times, care a scris pentru prima dată despre pretinsa descoperire a Toyota.

Bateriile în stare solidă au fost considerate pe scară largă ca o schimbare de joc pentru vehiculele electrice, promiţând să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea şi să reducă riscul de incendiu asociat bateriilor cu litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid.

Cu toate acestea, bateriile în stare solidă au fost, de obicei, mai greu şi mai scump de realizat, limitându-le aplicaţia comercială.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te