vineri 05 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Șeful Mercedes-AMG: „Încă există clienți care vor doar V8, un V8 pur”. Renunță la 2.0 în 4 pistoane

Data publicării: 30.06.2025 • 09:48 Data actualizării: 30.06.2025 • 12:30
Șeful Mercedes-AMG: „Încă există clienți care vor doar V8, un V8 pur”. Renunță la 2.0 în 4 pistoane - Foto: Profimedia Images
Șeful Mercedes-AMG: „Încă există clienți care vor doar V8, un V8 pur”. Renunță la 2.0 în 4 pistoane - Foto: Profimedia Images

Socoteala de acasă a electrificării se pare că nu se potrivește cu cea din târg. După mașinile cu sistem plug-in hybrid cu motor turbo pe bezină de 2.0, în 4 pistoane, nu prea s-au vândut, șeful Mercedes-AMG a ajuns la concluzia că „încă există clienți care vor doar V8”.

Mercedes-AMG tocmai a prezentat AMG GT XX, un concept de super sedan de 1.340 de cai putere, cu un propulsor electric și zgomot sintetizat, pe care un membru al consiliului de administrație l-a numit „cel mai bun V-8 pe care l-am dezvoltat vreodată”.

Dar fanii motoarelor V-8 reale, cu combustie, nu trebuie să-și facă griji, deoarece AMG, divizia sport a Mercedes, are unul nou în curs de dezvoltare, pe care CEO-ul mărcii a dat asigurări că va sosi la sfârșitul anului 2027 și va rămâne în producție până la mijlocul anilor 2030.

Citește și: Akio Toyoda, șeful Toyota: O mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid

Șeful Mercedes-AMG: „Încă există clienți care vor doar V8, un V8 pur”. Renunță la 2.0 în 4 pistoane

"Continuăm atâta timp cât vedem că există cerere din partea clienților și, mai ales, știți, când vine vorba de SUA, de exemplu, vedem că există încă clienți care vor doar V8, un V8 pur. Acesta este motivul pentru care investim în tehnologie", a declarat șeful Mercedes-AMG, Michael Schiebe.

Schiebe a recunoscut regula Uniunii Europene din 2035 conform căreia mașinile noi trebuie să genereze zero emisii de CO₂, ceea ce echivalează cu o interdicție asupra combustiei interne, cu excepția cazului în care producătorii auto pot investi rapid în combustibili sintetici.

„În acest moment, în Europa există un sfârșit natural” (regula Uniunii Europene din 2035 conform căreia mașinile noi trebuie să genereze zero emisii de CO₂, ceea ce echivalează cu o interdicție asupra combustiei interne, cu excepția cazului în care producătorii auto pot investi rapid în combustibili sintetici, n. red.), a explicat el.

Citește și: Cele mai eficiente mașini electrice, testate la 130 km/h pe autostradă. Nu multe merg peste 300 km

„Dar alte țări nu se confruntă cu aceeași prăpastie. „În SUA, pe piața de peste mări, unde nu există o dată certă de încheiere, sunt destul de încrezător că le vom purta câțiva ani, începutul anilor [20]30, mijlocul anilor [20]30”, a adăugat Schiebe.

Totodată, Schiebe a afirmat că normele europene s-ar putea schimba și a explicat că acesta este motivul pentru care Mercedes s-a asigurat că noul său V8 respectă reglementările stricte Euro 7 privind emisiile.

Citește și: Nou război, în Europa? Principalele 3 țări din industria auto nu se mai înțeleg. Care e problema?

"Nu ar avea niciun sens să îl dezvoltăm doar pentru SUA. Și dacă dezvolți un nou V8 în acest moment, bineînțeles că trebuie să fie în conformitate cu Euro 7, pentru că vine la sfârșitul anilor 2027 și 2028, deci trebuie să îndeplinești cerințele", a spus șeful Mercedes-AMG.

În paralel, Mercedes-AMG a anunțat că va renunța la dezvoltarea sistemului plug-in hybrid bazat un motor turbo pe benzină de 2.0 litri, în 4 pistoane, vânzările acestor modele fiind slabe.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră