Constructorul auto chinez SGMW a deschis comenzile pentru un monovolum electric cu motor pe benzină pe post de range-extender, adică un fel de plug-in hybrid, care oferă până la 7 locuri și costă între 9.500$ și 10.200$. De asemenea, există și o variantă doar cu propulsor termic, pe benzină, la un preț de 6.400$-8.400$.
Deocamdată, producătorii europeni nu a de ce să intre în panică, mașina chinezească ne putând fi importată pe „Bătrânul continent” pentru că nu respectă normele europene de siguranță.
Citește și: EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales
Mașina chinezească plug-in cât o Dacia Jogger cu autonomie de 1.000 km și preț de 10.000 $
Monovolumul Wuling Hongguang EREV (versiunea cu alimentare la priză și range-extender pe benzină a noului monovolum SGMW) are 4,51 metri lungime, cu 3 centimetri mai puțin decât Dacia Jogger Hybrid (preț începând de la circa 21.000 euro în România pentru versiunea cu 7 locuri), de exemplu, și oferă, în funcție de versiunea de echipare, 5 sau 7 locuri.
Mașina are tracțiune spate și este echipată cu un range extender de 1,5 litri pe benzină, care dezvoltă o putere de 98 de cai și un cuplu maxim de 125 Nm, și un motor principal electric de 101 cai și 180 Nm, asociat cu un pachet de baterii litiu-fier-fosfat de 8,5 kWh.
Citește și: Putin s-a supărat că rușii au cumpărat 1.000.000 de mașini chinezești. Le-a pus taxă de 7.500 $
Autonomia electrică pură CLTC (echivalentul WLTP în China) a lui Wuling Hongguang EREV este de 50 km, iar autonomia maximă NEDC este de 1.000 km.
Interiorul este minimalist, cu un volan în formă de „D”, un panou de instrumente, prize de aer condiționat dreptunghiulare și butoane rotative pe consola centrală. Finisajul de top vine și cu un display de control central plutitor de 8 inch.
În ceea ce privește sistemele de siguranță activă, mașina chinezească Wuling Hongguang este echipată cu ABS, sistem de distribuție electronică a forței de frânare, și două airbag-uri, pentru șofer și pasager.