Adio, mașini electrice! Bonusul Rabla, tăiat la 3.700 €. Care sunt cele mai ieftine 5 modele?

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 23.08.2025 - 08:38
Adio, mașini electrice! Bonusul Rabla, tăiat la 3.700 €. Care sunt cele mai ieftine 5 modele? - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Adio, mașini electrice! Bonusul Rabla, tăiat la 3.700 €. Care sunt cele mai ieftine 5 modele? - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Mașinile electrice sunt încă mult mai scumpe decât cele termice echivalente ca volum și cifrele din piață arată că nu se vând fără incentive de la stat. În România, programul Rabla 2025 începe în sfârșit în septembrie, dar cu un bonus tăiat la 3.700 €.

SHARE

Până la sfârșitul lui 2023, voucherul Rabla Plus pentru achiziționarea unei mașini electrice noi a fost de 10.200 €, iar piața începuse să ia cât de cât avânt. 

În 2024, ecobonusul Rabla pentru mașini electrice a fost tăiat cu 50%, la 5.100 €. Iar rezultatul a fost scăderea vânzărilor de mașini electrice noi cu 32% față de 2023.

Apoi, în 2025, până la ora actuală, din cauza crizei bugetare, programul Rabla nu a început. Rezultatul? Vânzările de mașini electrice s-au prăbușit cu 41% în primele 7 luni ale anului.

Citește și: Românii nu au bani de mașini noi. Piața auto, -15%. Mașinile electrice, -41%. Mașinile SH, +9%

Adio, mașini electrice! Bonusul Rabla, tăiat la 3.700 €

Programul Rabla 2025, blocat de la începutul anului din lipsă de bani, începe în sfârșit în septembrie, dar cu un buget de 3 ori mai mic față de cel stabilit la începtul anului și un bonus pentru mașinile electrice tăiat la 3.700 € (18.500 lei), de la 7.400 € cât se aprobase în martie. 

Concret, ecotichetele Rabla 2025 au următoarele valori, conform ghidului de finanțare pus în consultare publică de Ministerul Mediului:

- 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;

- 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;

- 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;

- 18.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

Citește și: Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025

Prin urmare, cea mai ieftină mașină electrică, citadina Dacia Spring, va costa 13.200 € prin Rabla 2025, în timp ce o Dacia Logan, o mașină de clasă superioară, mult mai mare, are un preț de bază de 14.740 €. E adevărat, cu motor pe benzină.

Cele mai ieftine 5 mașini electrice de pe piață

1. Dacia Spring – 16.900 €

2. Leapmotor T03 – 20.000 €

3. Citroen e-C3 – 23.300 €

4. Hyundai Inster – 23.900 €

5. Fiat Grande Panda-e – 24.900 €

Ce mașini pot fi cumpărate prin Rabla 2025

- Sunt considerate eligibile cheltuielile propuse a fi realizate cu achiziţionarea de autoturisme, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare, motociclete, care au sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau hibrid: 

a)care nu au fost înmatriculate niciodată;

b)a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte suma de 60.000 euro, cu TVA inclus;

c)generează maximum 145 g CO2/km în sistem WLTP;

d)generează maximum 120 g CO2/km în sistem WMTC, pentru motocicletă.

- Sunt considerate eligibile cheltuielile propuse a fi realizate cu achiziţionarea de autoturisme, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare, cvadricicluri sau motociclete electrice care au sistem de propulsie plug-in hibrid, pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen: 

a)care nu au fost înmatriculate niciodată;

b)a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte suma de 70.000 euro, cu TVA inclus;

c)generează mai puţin de 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru autovehicul nou plug-in hibrid;

d)prin excepţie de la lit. a), autovehiculul DRIVE-TEST/DEMO care, cumulativ, respectă următoarele condiţii:

(i) este înmatriculat pentru prima dată cu cel mult 6 luni în urmă inclusiv faţă de data vânzării şi care nu depăşeşte 6.000 km inclusiv;

(ii) înmatricularea este pe numele producătorului validat, respectiv al punctului de lucru/agentului/partenerului autorizat, iar autovehiculul a fost utilizat pentru activităţi de DRIVE-TEST/DEMO;

(iii) este comercializat de către producătorul validat, respectiv de către punctul de lucru/agentul/partenerul autorizat, declarat în cererea de validare, în calitate de prim proprietar.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te