Motivul pentru care o mașină electrică a reușit să meargă 1.000 km, la viteze de autostradă, cu o baterie
O mașină electrică a reușit să meargă 1.000 km, la viteze de autostradă, înregistrând o viteză medie de 100,8 km/h, cu o baterie cu o capacitate de 87 kW și i-a mai și rămas ceva energie în „rezervor”. Secretul? Greutatea și aerodinamica.
Vitezele superioare de autostradă se numără printre principalii dușmani ai mașinilor electrice.
Deocamdată, nu prea există vreo mașină electrică obișnuită care să poată parcurge și 500 de kilometri cu o viteză medie de peste 100 km/h, cu un singur plin de baterie.
Dar Renault a făcut un pas promițător. Conceptul Renault Filante, cu un design ce aduce cu mașina lui Batman, a reușit să meargă 1.000 km, la viteze de autostradă, înregistrând o viteză medie de 100,8 km/h, cu o baterie cu o capacitate de 87 kW, prezentă, de exemplu, pe Scenic E-Tech, și i-a mai și rămas ceva energie în „rezervor”, 11%, suficientă pentru încă peste 100 de kilometri în aceleași condiții.
Citește și: Evoluția pieței de mașini electrificate și electrice în 2025. Doar 6.400 mașini noi înregistrate în 10 luni
Motivul pentru care o mașină electrică a reușit să meargă 1.000 km, la viteze de autostradă, cu o baterie
Cum a reușit Renault Filante să scoată un consum de sub 8 kWh/100 km în contextul unei viteze medii de 100,8 km/h?
Conceptul Filante cântărește doar 1.000 kg, adică aproape jumătate cât Scenic-ul de la care a „împrumutat” bateria de 87 kWh, cotat cu o autonomie maximă de până la 600 km (WLTP), și are un design aerodinamic orientat către eficiență.
Iar testul a fost efectuat pe circuitul centrului de testare UATC din Maroc, la viteză constantă, fără accelerări și frânări ca în traficul real.
„Explorările stilistice ale modelului Filante Record, tehnologia inovatoare și performanța dovedită în lumea reală reprezintă mult mai mult decât un simplu exercițiu de inginerie.
Descoperirile acestei inițiative vor contribui la dezvoltarea viitoarelor modele electrice de șosea, permițându-le să atingă niveluri din ce în ce mai ridicate de eficiență și să satisfacă din ce în ce mai îndeaproape nevoile clienților din viața reală – chiar și în cele mai dificile condiții, cum ar fi vitezele susținute pe autostradă”, au declarat oficialii Renault.