Poșta din Suedia renunță la flota de 400 de mașini electrice. Se întoarce la diesel! Care e problema
Producătorul a promis o autonomie garantată de 280 km cu un plin de baterie, dar iarna poștașii pot merge doar circa 110 km. Prin urmare, PostNord, poșta din Suedia, a anunțat că renunță la flota de 400 de mașini electrice și se întoarce la diesel.
PostNord a achiziționat acum circa un an 400 de mașini electrice Opel Combo-e pentru a livra corespondența.
Planul poștei din Suedia era să încerce reducerea emisiilor prin trecerea la mașini electrice.
Dar mașinile electrice s-au dovedit a nu fi potrivite pentru rundele zilnice ale poștașilor.
Citește și: Producția de mașini electrice în Europa, îngenuncheată de China. Producătorii anunță risc de haos
Poșta din Suedia renunță la flota de 400 de mașini electrice. Se întoarce la diesel! Care e problema
Într-o primă fază, PostNord a introdus o limită de viteză pentru ca utilitarele electrice să aibă o autonomie mai mare. Poștașilor nu li s-a permis să conducă cu peste 90 km/h. Însă, „artificiul” nu a ajutat.
„Producătorul a spus de la început că au o autonomie de 280 de kilometri. Acum conducem de un an. Am făcut teste pe toate tipurile de climă și temperaturi și vedem că putem planifica 110 kilometri”, a declarat Dan Jönsson, manager de flotă la PostNord, relatează carup.se.
Citește și: Motoare pentru mașinile electrice Mercedes, „Made in Sebeș”. Investiția? Peste 100.000.000 €
Cele mai lungi rute de livrare poștală ale PostNord au 250 de kilometri, dar vehiculele electrice parcurg doar 110 kilometri, cu o marjă de siguranță rămasă în baterie.
Iar poștașilor le este dificil să ia pauze de încărcare în timpul zilei de lucru, pentru că nu ar mai ajunge să-și facă în timp util runda de livrări.
Prin urmare, PostNord spune că este obligată să revină la mașini diesel pentru rutele de livrare mai lungi, deși cu ceva timp în urmă a decis ca în 5 ani, până în 2030, ca toată livrarea corespondenței să o facă cu mașini electrice.