Un incident petrecut în urmă cu puțină vreme ne amintește cât de precară este infrastructura de transport din România.
Trenul accelerat de pe ruta Arad - București Nord a depășit semnalul "Oprire", a ajuns marfarul încărcat cu mașini Ford și l-a lovit violent, ceea ce a provocat deraierea ultimelor trei vagoane, a declarat un oficial, care cercetează cauzele accidentului.
Trenurile de marfă merg cu viteza medie de 16 km/oră
La 3.55, un tren de călători care circula pe ruta Arad - București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă încărcat cu mașini Ford, în urma acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă.
Citește și: Acceleratul Arad - Bucureşti Nord a lovit violent marfarul şi i-a provocat acestuia deraierea
În România, trenurile de marfă merg cu viteza melcului.
Consiliul Concurenței arăta, într-un document de acum doi ani în care recomandă CFR SA să permită operatorilor de transport feroviar să-și aleagă furnizorul de energie, că viteza medie a unui tren de marfă este 16 km/h.
„Gradul redus de automatizare şi numărul ridicat al restricţiilor de viteză se reflectă negativ asupra vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă, care se situează în jurul valorii de 16 km/h”, se arată în documentul Consiliului Concurenței.
În prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa și Curtici durează între 7 și 12 zile, în funcție de greutatea cantității transportate”, mai precizează documentul.
Consiliul Concurenței arată că subvențiile pentru transportul rutier dezavantajează transportul feroviar.
Citește și: Au clonat paginile băncilor și au furat banii clienților. Poliția i-a săltat când au intrat în țară