Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, pentru ca trenurile să „zboare” cu 160 km/h între Brașov și Curtici, a început încă din 2011. Dar, lucrările merg în ritm românesc. Unele tronsoane acumulează întârzieri și de 4 - 7 ani.
Ministrul Transporturilor a declarat că trenurile vor circula cu 160 km/h între Curtici şi Sighişoara, din a doua jumătate a 2024. În prezent, viteza medie a unui tren în România e de 44 km/h.
Trenurile de marfă merg cu viteza melcului în România, informație de care ne amintim în contextul în care un accelerat a ajuns din urmă un marfar și l-a lovit cu putere.
Din 2024, trenurile de persoane ar putea să „zboare” cu 160 km/h pe 320 km din cei 348 km dintre Curtici și Sighișoara. A fost străpuns, în sfârșit, tunelul Bătuța, cu o lungime de 649 m. Contractul a fost semnat în 2017 și trebuia să dureze 4 ani.
Modernizarea câtorva porțiuni de zeci de kilometri de cale ferată durează, în România, între un cincinal și un deceniu. Iar, în unele cazuri, numărătoarea nici nu a început.