Magistrala de 1.780.000.000 lei pe care trenurile „zboară” cu 160 km/h pe valea Mureșului, parte a principalului coridor feroviar al țării, Curtici - Constanța, trebuia să fie gata, dar e departe de finalizare. Un pod proiectat prost poate aduce o întârziere de 6-7 ani.
Trenurile din România vor circula cu 160 km/h până la sfârșitul anului, a anunțat, miercuri, Sorin Grindeanu. Viteza se va aplica pe tronsonul Curtici - Sighișoara.
Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, pentru ca trenurile să „zboare” cu 160 km/h între Brașov și Curtici, a început încă din 2011. Dar, lucrările merg în ritm românesc. Unele tronsoane acumulează întârzieri și de 4 - 7 ani.
Ministrul Transporturilor a declarat că trenurile vor circula cu 160 km/h între Curtici şi Sighişoara, din a doua jumătate a 2024. În prezent, viteza medie a unui tren în România e de 44 km/h.
Trenurile de marfă merg cu viteza melcului în România, informație de care ne amintim în contextul în care un accelerat a ajuns din urmă un marfar și l-a lovit cu putere.