O celebră fabrică de ketchup intră în faliment, deși are vânzări în creștere. Care e motivul de fapt
O cunoscută fabrică de ketchup intră în faliment, deși are vânzări mari. Motivul real ar fi, de fapt, reorganizarea companiei și are legătură cu un litigiu.
True Made Foods, o companie renumită pentru fabricarea ketchup-ului și a altor condimente fără adaos de zahăr rafinat și alți îndulcitori, a depus recent cererea de faliment, având active între 500.000 și 1 milion de dolari și pasive între 1 milion și 10 milioane de dolari.
O cunoscută fabrică de ketchup intră în faliment, deși are vânzări în creștere. Care e motivul de fapt
Compania cu sediul în Alexandria, Virginia, a depus cererea de reorganizare conform Capitolului 11 la Curtea de Faliment din SUA din Districtul Estic al Virginiei pe 30 octombrie 2025.
Atunci când o companie depune cererea pentru Capitolul 11, o face de obicei cu scopul de a-și reorganiza finanțele, astfel încât să se poată redresa după faliment.
Citește și: Fabrică de bere, în faliment după 158 de ani de existență. Angajații rămân pe drumuri
Iar acesta pare a fi obiectivul True Made Foods, CEO-ul Abraham Kamarck declarând pentru TheStreet că „sperăm să putem ieși mai puternici din această situație”, adăugând că „vânzările noastre sunt puternice și în creștere”.
Așadar, de ce să se depună cererea în temeiul Capitolului 11 dacă vânzările sunt atât de mari? Kamarck a declarat pentru TheStreet că acest lucru s-a datorat unui litigiu cu gigantul producător de alimente PIM Brands. Conform legii federale privind falimentul, litigiul este suspendat automat în timpul procesului Capitolului 11.
Citește și: O agenție de turism declară faliment și anulează toate călătoriile. Care e motivul?
True Made Foods a fost fondată în 2015 de Kamarck, fost pilot al Seahawk-ului din Marina SUA, și Ed și Ryan Mitchell, maeștri de grătar formați din tată și fiu. Compania produce ketchup, sosuri BBQ, muștar și sosuri picante folosind fructe și legume pentru a da gust, în loc de aditivi de zahăr.
Înainte de pandemia de COVID-19, True Made Foods a reușit să strângă peste 6,9 milioane de dolari, în timp ce produsele sale erau vândute la peste 5.000 de comercianți cu amănuntul.
Dar acest lucru s-a încheiat odată cu declanșarea pandemiei de COVID-19, iar True Made Foods a început să-și piardă locurile pe raft în fața concurenților mai mari de la lanțul de magazine alimentare Kroger (care a concediat recent 1.000 de angajați ) și Safeway, potrivit RK Consultants (via TheStreet).
Și, deși Kamarck insistă că vânzările sunt în creștere, documentele instanței indică faptul că True Made Foods încă încerca să se recupereze după pierderea acelui spațiu pe raft, a relatat The US Sun.
Cu toate acestea, produsele True Made Foods sunt încă vândute la Whole Foods, Sprouts, The Fresh Market și la magazinele Walmart, un magazin economic de articole de uz casnic esențiale, conform TheStreet.
Acestea pot fi achiziționate și online en-gros prin intermediul unor distribuitori precum Unfi, KeHe, Rainforest Distribution și Sysco.
Cu toate acestea, unul dintre cei mai mari creditori ai True Made Foods enumerați în dosarul de faliment este Teton Promotion in Motion, căreia i se datorează, se pare, 361.000 de dolari din cauza unei presupuse încălcări a unui acord de distribuție.