Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse trebuiau să înceapă în 2026. Abia se face licitația pentru SF

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 09.07.2025 - 11:50
Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse trebuiau să înceapă în 2026. Abia se face licitația pentru SF - Foto: Facebook / Cristian Pistol
Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse trebuiau să înceapă în 2026. Abia se face licitația pentru SF - Foto: Facebook / Cristian Pistol
Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse trebuiau să înceapă în 2026. Abia se face licitația pentru SF - Foto: Arhiva(imagine cu rol ilustrativ)
Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse trebuiau să înceapă în 2026. Abia se face licitația pentru SF - Foto: Arhiva(imagine cu rol ilustrativ)

Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse, de 2.500.000.000 de euro din bani europeni, trebuiau să înceapă în 2026. Dar, abia se face licitația pentru studiul de fezabilitate (SF), pentru stabilirea locației și a tipului, doar rutier sau rutier și feroviar, care va dura aproape 2 ani.

SHARE

Comisia Europeană a anunțat anul trecut că alocă  2.500.000.000 de euro pentru un nou pod peste Dunăre, între România și Bulgaria, în zona Giurgiu - Ruse. 

Guvernatorul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, a precizat, la momentul respectiv, că construcția este planificată să înceapă în 2026, când se așteaptă să fie finalizată proiectarea, și să fie terminată în circa doi ani.

„Până la jumătatea anului 2026, se va face studiul unde anume va fi amplasat podul peste Dunăre. După ce se finalizează proiectarea, încă doi ani - doi ani și jumătate, și punerea în aplicare a acestei facilități.

În 2029, începutul lui 2030 vom avea un nou pod”, a declarat Draganov, citat de BTA.

Citește și: Noi restricții de circulație pe Podul Giurgiu - Ruse, din cauza caniculei. VEZI live cât e coada!

Suntem la jumătatea anului 2025, însă, și abia se face licitația pentru studiul de fezabilitate, care va dura „maximum 23 de luni”. Adică, până în iunie 2027. 

Lucrările la noul Pod Giurgiu – Ruse trebuiau să înceapă în 2026. Abia se face licitația pentru SF

„Contractul pentru proiectarea celui de al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu, are 11 ofertanți!

- Asocierea ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (lider) - EMAY ULUSLARARASI MÜHENDISLIK VE MÜŞAVIRLIK AŞ (Romania – Turcia)
- CONSITRANS SRL (Romania)
- EGIS ROMANIA SA (Romania)
- Asocierea INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL (lider) - STUDIO CORONA S.R.L. CIVIL ENGINEERING – STRUCTURE GOGAN SRL (Romania – Italia)
- INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL (Spania)
- Asocierea MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş. (lider) - CCAT SOLUTION GRUP SRL (Turcia – Romania)
- Asocierea PADECO COMPANY LIMITED (lider) – PROJECT PLANNING & MANAGEMENT Ltd (Japonia – Bulgaria)
- Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) - ROADS DESIGN SRL (Romania)
- Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL (lider) - SPECIALIST SMART GROUP S.R.L. -PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. - EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. (Romania)
- Asocierea TPF INGINERIE SRL - TPF - CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA (Romania – Portugalia)
- Asocierea TQM MANAGEMENT SRL (lider) - DOHWA ENGINEERING CO. LTD (Romania – Coreea de Sud)
Valoarea estimată a contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 60,87 milioane lei (fărăTVA), sumă asigurată prin CEF 2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) -Componenta Mobilitate militară.

Citește și: Ungaria ridică un pod de 1.000.000.000€ peste Dunăre. România face studiu de fezabilitate în 2 ani

Studiul de fezabilitate, care trebuie să fie elaborat în maximum 23 de luni, trebuie să stabilească:
- amplasamentul podului Giurgiu-Ruse 2,
- Tipul podului (doar rutier sau rutier și feroviar)
- Valoare construcției.

Prin construcția acestui nou pod se urmărește creșterea eficienței tehnico-economice a rețelei de transport dintre România si Bulgaria dar și pe axa europeană Nord - Sud, în noul context geo-politic”, a informat șeful CNAIR Cristian Pistol, în data de 8 iulie 2025, pe pagina sa de Facebook. 
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te