Transporturile agabaritice, de peste 2,55 metri lățime și 60 de tone, au fost interzise pe Podul Giurgiu-Ruse, pe fondul lucrărilor de reabilitare. Șoferii acestor camioane sunt nevoiți să ocolească sute de kilometri, până la Calafat, Negru Vodă ori Vama Veche.
Cum se desfășoară traficul pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse din cauza lucrărilor în Bulgaria. Astfel, după intrarea în Schengen au fost ridicate controalele la frontieră, dar se circulă cu restricții pe Podul Prieteniei, ca urmare a acestor lucrări de reparații.
Data oficială a reluării reparațiilor pe sectorul bulgăresc al podului peste Dunăre, lângă Ruse. Vehiculele vor trebui să plătească numai taxa de pod, a declarat guvernatorul regional din Ruse, Dragomir Draganov, pentru BTA.
La graniţa cu Bulgaria, podul Giurgiu-Ruse se anunţă în continuare obstacol în calea vacanţelor. Bulgarii fac reparaţii, iar statul român a neglijat un detaliu. Maşinile nu trebuie să mai oprească la controlul de frontieră, dar sunt nevoite să o facă pentru a plăti taxa de pod.
2,5 miliarde de euro au fost asigurate de Comisia Europeană pentru construcția celui de-al doilea pod peste Dunăre la Ruse, iar companiile românești au fost deja selectate pentru a realiza studiul și proiectul.