Podul Giurgiu-Ruse este coșmarul românilor care pleacă vara aceasta în vacanță în Bulgaria, Grecia sau Turcia. Se circulă alternativ pe o bandă și coada e de minim 2h în timpul săptămânii. În weekend, se ajunge și la 6-7h. Rute alternative există, dar nu-i ajută pe mulți.
Traficul pe Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse se desfășoară în continuare alternativ, pe o singură bandă, din cauza lucrărilor de reparații efectuate de partea bulgară, iar în contextul minivacanței de Rusalii (7-9 iunie) se estimează creșterea valorilor de trafic.
2,5 miliarde de euro au fost asigurate de Comisia Europeană pentru construcția celui de-al doilea pod peste Dunăre la Ruse, iar companiile românești au fost deja selectate pentru a realiza studiul și proiectul.
11 firme, din țări precum Turcia, Macedonia, Ungaria, Polonia, Spania și România, se bat pe proiectul „Autostrăzii camionagiilor”. A fost schițată încă din anii 1970, de pe vremea lui Ceaușescu, dar nu a prioritizat-o nimeni, deși e vitală pentru traversarea Est-Vest a țării.
Ungaria ridică un pod de 1.000.000.000$ peste Dunăre. România face studiu de fezabilitate în 2 ani pentru un nou Pod între Ruse și Giurgiu. Ungurii îl termină în 2029. Noi nu avem un termen limită.