În anul de grație 2025, Bucureștiul este singura capitală europeană care nu dispune măcar de un inel de centură la nivel de autostradă. Ca idee, Parisul poate fi evitat pe Boulevard Périphérique de fix 50 de ani (a fost inaugurat în aprilie 1973). Iar despre coșmarul șoferilor pe DNCB nici nu mai vorbim.
Dar, se lucrează la inelul de autostradă al Bucureștiului. Jumătatea de Sud, A0 Sud, e aproape gata. Se va circula din această vară. Iar jumătatea de Nord, A0 Nord, ar putea fi gata până în 2027.
Citește și: Planul Autostrăzii București – Alexandria naște scandal. Afectează un sit geto-dacic și mediul
Inel de autostradă în jurul Bucureștiului, ca în Occident, în 2027? Încep lucrările la ultimul ciot
Săptămâna trecută CNAIR a aprobat și restul din proiectul tehnic aferent lotului 1 al Autostrăzii A0 Nord depus de cei doi antreprenori, Pizzarotti și Retter. Autorizația de construire restantă ar trebui emisă în curând.
Până acum am avut doar lucrări preliminare: decopertări, organizare de șantier, drumuri de acces, ceva depozite de materiale. Îi așteptăm pe cei doi constructori să pornească serios munca în teren de săptămâna viitoare, mai ales că vor termina ce mai au de făcut pe Autostrada A7.
Contractul este semnat în 20.09.2023, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și încă 22 de execuție.
Cei 17,5 kilometri dintre Bâcu și Corbeanca nu sunt chiar o bagatelă. Avem două noduri rutiere, cu DN7 și DN1A, două pasaje foarte lungi pe A0 peste calea ferată și un pasaj lung pe DN1A peste A0, la care se adaugă alte 6 structuri mai mici, pe sau peste A0. Plus două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Promisiunea antreprenorilor este că vom circula la final de 2026 pe această secțiune, ultima bucată din A0 care va rămâne de inaugurat. Deci implicit 100 de kilometri de autostradă completă în jurul Capitalei (până) în decembrie 2026.
În opinia noastră, este un obiectiv foarte îndrăzneț, posibil doar cu o mobilizare exemplară”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură pe Facebook.

Care e starea lucrărilor pe Autostrada Bucureștiului - A0
Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3km, castigator Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat in Mar 2019. 10,00km intre DN5 si DN6 deschisi in Decembrie 2023, diferenta de 6,30km intre CF902/Jilava si DN5 deschisi in Aprilie 2024
Lotul 3, DN6 - A1, 17,97km, castigator asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA.
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumati), 19,0km, in executie, castigator: asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021. 9,5km intre DN1 si A3 deschisi in noiembrie 2023, diferenta deschisa in Decembrie 2024.
Lotul 3, DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica), 8,6km, in executie. Constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, pret 397.996.117,63 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in martie 2023. 2,3km deschisi in Decembrie 2024.
Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,47km, castigator Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.