Încep lucrările pe ciotul din Autostrada Unirii pentru care România riscă să piardă bani din PNRR

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 14.05.2025 - 12:02
Încep lucrările pe ciotul din Autostrada Unirii pentru care România riscă să piardă bani din PNRR - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură (imagine cu rol ilustrativ)
Încep lucrările pe ciotul din Autostrada Unirii pentru care România riscă să piardă bani din PNRR - Foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură (imagine cu rol ilustrativ)

Șeful CNAIR a anunțat că, din 15 mai, încep lucrările pe ciotul din Autostrada Unirii pentru care România riscă să piardă bani din PNRR. Este vorba de un tronson de 24,4 km și 2,46 miliarde lei, fără TVA, care ar trebui să fie gata până la sfârșitul lui 2026.

SHARE

Lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului a Autostrăzii Unirii - A8, pornesc pe 15 mai, iar antreprenorul turc Nurol ar trebui să aibă o mobilizare excepțională astfel încât să finalizeze cei 24,39 kilometri în termenul august/decembrie 2026, pentru ca România să nu piardă banii din PNRR.

Citește și: „Minune!” Începe proiectarea „Autostrăzii camionagiilor”. A fost schițată încă din anii 1970

Încep lucrările pe ciotul din Autostrada Unirii pentru care România riscă să piardă bani din PNRR

Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, din viitoarea autostradă A8, vor începe de joi, 15 mai, constructorul turc fiind mobilizat deja pentru faza de execuţie.

„Din data de 15 mai pot începe lucrările pentru construcţia unei noi secţiuni a A8!

Constructorul turc (NUROL) este mobilizat deja pentru faza de execuţie a lucrărilor pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, cu peste 300 de muncitori şi mai mult de 180 de utilaje", a postat directorul CNAIR, pe pagina sa de Facebook.

Pe traseul acestui sector de autostradă, cu o lungime de 24,4 km, se vor executa: un drum de legătură cu A3 (la profil de autostradă), în lungime de 2,4 km, un nod rutier care va asigura conexiunea cu A3 (autostrada Transilvania) şi cu Municipiul Târgu Mureş, un nod rutier care permite accesul la DN13, un nod rutier care va asigura accesul la DJ151D, 30 de poduri şi pasaje, două ecoducte, un Centru de Întreţinere şi Control (CIC) și două parcări. 

Citește și: VIDEO Modernizarea căilor ferate din România, în ritm de melc. 8-10 ani întârziere pe 22 km vitali

Contractul pentru lotul I PNRR Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a secțiunii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț, a fost semnat în februarie 2024 cu Nurol. 

Cele șase luni prevăzute pentru realizarea și predarea Proiectului Tehnic nu au fost astfel respectate. Conform CNAIR, documentația pentru emiterea autorizației de construire a fost depusă la Ministerul Transporturilor în data de 18 martie 2025, iar pe 27 martie au fost transmise observații. Dar turcii de la Nurol au întârziat să răspundă.

Contractul este finanţat prin PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă) și are o valoare de 2,46 miliarde lei (fără TVA).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te