Electrificarea, misiune grea pentru Ford Europe: Vrea să vândă chinezilor o uzină, mii de concedieri

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.01.2023 - 10:15
Uzina Ford din Koln / Foto: Profimedia
Uzina Ford din Koln / Foto: Profimedia

Electrificarea forțată a automobilelor dă mari bătăi de cap industriei auto. La doar o zi după apariția informației că Ford vrea să disponibilizeze mii de oameni de la facilitățile sale din Europa, surse afirmă că Ford negociază cu chinezii vânzarea unei uzine din Germania.

SHARE

În contextul interzicerii totale a vânzării de mașini noi cu motoare termice în Uniunea Europeană din 2035 și a introducerii noilor norme de poluare Euro 7 într-un termen foarte scurt, până în 2026, ceea ce va duce la imposibilitatea comercializării de automobile noi fără o electrificare serioasă a sistemelor de propulsie cu agregate pe benzină sau motorină, actorii din industria auto caută să se reorganizeze. 

Pe 24 ianurie, Reuters a anunțat, citând un purtător de cuvânt al sindicatului german IG Metall, că Ford Motor Co. intenţionează ca, până la mijlocul lunii februarie, să ia o decizie finală cu privire la câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa.

Citește și: Tânăra pugilistă româncă Daiana Andor a luat medalia de argint la Cupa Naţiunilor la Box

Ar fi vorba despre eliminarea a până la 3.200 de locuri de muncă din facilitățile Ford din Germania și întreaga Europă. Mai exact, conform unui scenariu pesimist prezentat de echipa de conducere a uzinei Ford din Koln, în faţa a aproximativ 12.000 de angajaţi, până la 2.500 de oameni care lucrează în dezvoltarea de produs ar putea să fie disponibilizaţi, acestora urmând să li se alăture 700 de angajaţi din sectorul administrativ.

Ford negociază vânzarea unei uzine din Germania cu chinezii de la BYD

Pe 25 ianuarie, la doar o zi distanță de anunțul disponibilizărilor masive în Europa, Wall Street Journal informează, citând surse apropiate de subiect, că Ford negociază vânzarea unei uzine din Germania cu chinezii de la BYD. Este vorba despre fabrica Ford de la Saarlouis.

Oficiali ai Ford din Germania ar urma să se deplaseze săptămâna viitoare în China pentru a discuta cu cei de la BYD vânzarea facilității a cărei producție este planificată să se oprească în 2025. Ford produce la Saarlouis modelul compact Ford Focus, model ce va ieși din gama Ford Europe în doi ani, din cauza electrificării. Ford a mai renunțat în Europa la modelul Mondeo și în 2025 va fi oprită și producția lui Fiesta. 

Citește și: FOTO Modelul brazilian care s-a căsătorit cu ea însăși cere divorțul după numai 3 luni de "mariaj"

Ford nu a comentat deocamdată informația potrivit căreia ar negocia cu chinezii de la BYD vânzarea fabricii sale din Saarlouis.

Ford s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv mașini electrice

Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2030 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar conducerea companiei a avertizat în repetate rânduri că producţia de automobile electrice necesită mai puţină forţă de muncă decât automobilele cu motoare pe combustie.

Forţa de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 şi 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operaţională la 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, ce are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are circa 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproape 59.000 de oameni, când sunt incluse afacerile neconsolidate.

În luna martie a anului trecut, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te