Cum se lucrează pe bucata de 440 de milioane de lei a Autostrăzii Ford. 247 muncitori pe șantier

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 09.02.2024 - 19:19
Drumul Expres Craiova Pitești- Tronsonul 1 Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu

Tronsonul 1 al Autostrăzii Ford este în vizorul oficialilor de la Transporturi. Constructorul care a câștigat licitația are mult de recuperat pentru ca această porțiune a DEx12 să fie gata în timpul stabilit.

SHARE
Autostrada Ford trebuie finalizată în acest an. Iar constructorul care a primit în lucru tronsonul 1 al DEx12 are mult de recuperat pentru a finaliza lucrările. 
 
Sunt sute de muncitori mobilizați pe șantier.

Cum se lucrează pe bucata de 440 de milioane de lei a Autostrăzii Ford. 247 muncitori pe șantier

Oficialii de la Ministerul transporturilor au mers în control pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova- Pitești. 
 
 Până în prezent, noul constructor a reușit să facă următoarele lucrări:
 
 
- au fost reluate lucrările de terasamente în mai multe zone ale lotului;
- se lucrează la toate cele 15 structuri simultan, executându-se lucrări de la armare radiere până la realizarea cuzineților în vederea montării aparatelor de reazem;
 
- sunt forați, armați și turnați toți piloții aferenți nodului rutier cu DN65F (Centura de Nord Craiova), iar elevațiile sunt în curs de finalizare. Totodată, se execută lucrări și pentru 3 din 4 rigle aferente;
- a început producția de grinzi prefabricate din beton, urmând a fi livrate toate cele 294 grinzi în șantier -până la sfârșitul lunii aprilie, conform antreprenorului
 
 
- se execută lucrări de îmbunătățire a umpluturii de pământ cu liant hidraulic
- se execută stratul de formă
 
- au fost executate tronsoane experimentale pentru stratul de balast stabilizat cu liant hidraulic și a început așternerea acestui strat de la km 13+000 până la km 14+000
- se execută lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale și se realizează șanțurile betonate
- au fost finalizate lucrările de relocare a utilităților publice
 
Reamintesc faptul că pentru acest tronson au fost reluate lucrările de execuție în luna octombrie 2023, la 10 luni după rezilierea contractului cu antreprenorul inițial.
 
Antreprenorul a mobilizat în șantier 247 muncitori și 136 utilaje și echipamente.
Valoarea contractului este de 439,29 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 18 luni.
 
 Tronsonul 1: Craiova-Robănești al Drumului Expres Craiova-Pitești are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Traseul traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești, a scris pe pagina da de Facebook, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
 
 
 
Oficialul a spus că a cerut suplimentarea numărului de muncitori și utilaje.
 
Până în prezent, din totalul de 121 km ai DEx 12 au fost dați în circulație 71,6 km, adică două tronsoane.

Cine se ocupă acum de Tronsonul I al primului drum expres din România

În luna august 2023, CNAIR a semnat contractul pentru realizarea lucrărilor rămase la Tronsonul I al DEx cu asocierea de firme turco-română Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi – Strade Bauunternehmung S.R.L. – Visio Construction Works S.R.L.

Practic, noul contract se referă la un procent de aproximativ 43% din lucrări. Abia în luna octombrie au reînceput lucrările propriu-zise pe Tronsonul I. 

Lucrările de la Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Pitești au fost câștigate inițial de firma italiană Tirrena Scavi, care s-a apucat de lucru în toamna lui 2019.
 
 
Însă pe parcursul lucrărilor au început să se înregistreze întârzieri, mobilizarea pe șaniter era aproape moartă în multe luni, iar aceste aspecte au dus la nerespectarea termenului de finalizare.
 
După câteva amânări, lucrările ar fi trebuit să fie gata la finalul anului 2022. Dar Tirrena Scavi nu a mai putut să revină pe linia de plutire din cauza mai multor probleme economice, iar lucrările au intrat complet pe linie moartă, scrie Gazeta de Sud
 
Astfel că la finalul lui 2022, când șoferii ar fi trebuit să poată utiliza această porțiune de drum, italienii reușiseră să ducă lucrarea doar până la aproximativ 56-57% din total. Acest tronson de drum măsoară o distanță de 17,7 kilometri, și ar trebui să lege Craiova de Robănești.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te