Costurile sunt uriașe. Cele mai ieftine tronsoane s-au licitat pentru 600 de milioane (tronsonul 1 dinspre Sibiu) și 1,7 miliarde lei (tronsonul 5 dinspre Pitești).
Celelalte se află în diverse faze ale licitației, iar câte un câștigător ar urma să fie anunțat anul acesta sau în 2022 cel mai târziu.
Pe lotul 3, între Cornetu și Tigveni, care va costa aproape 5 miliarde de lei, a fost nevoie de o licitație de precalificare pentru alegerea a șase constructori finaliști.
În total, autostrada va costa peste 10 miliarde de lei, cea mai mare parte din bani fiind fonduri europene.
Munca va fi titanică.
Traseul autostrăzii Sibiu – Pitești
„Pentru realizarea proiectului este necesară defrişarea unor suprafeţe de teren cu scoaterea definitivă a acestora din fondul forestier.
Suprafaţa totală scoasă din fond forestier este estimată la 198 de hectare, atât pentru realizarea autostrăzii cât şi pentru realizarea ecoductelor...
Tunelul Poiana are o lungime de 1.700 de metri, cu un gradient de 0,68% care urcă de la nord la sud, şi va fi excavat din ambele părţi în acelaşi timp…
Tunelul Curtea de Argeş are o lungime de 1.350 m cu un punct înalt în interiorul tunelului la aproximativ 250 m de portalul nordic“, sunt doar câteva elemente din documentația depusă la Agenția Națională pentru Protecția Mediului.
Câștigurile vor fi imense. În acest moment, datele CNAIR arată că, pe cei 101 kilometri străbătuți pe Valea Oltului între Sibiu și Pitești, se circulă cu 52 de kilometri pe oră. Viteza maximă admisă pe viitoarea autostradă va fi de 130 km pe oră.
În Masterplanul pentru Transport se arată: „conectarea la nivel de autostradă a centrelor economice Sibiu şi Piteşti crează continuitate în lungul unui coridor rutier între Marea Negră şi vama de vest a ţării“.
Media zilnică anuală a mașinilor ce tranzitează Sibiu – Pitești este de 60.000, iar 95% din drum are o singură bandă pe sens.
Deși se află pe prima poziție ca importanță a proiectelor de infrastructură rutieră, lucrările la Autostrada Sibiu – Pitești au început abia anul trecut pe lotul Sibiu – Boița, cel mai scurt, ieftin și simplu de făcut.
Autostrada a fost un obiectiv în Programele de guvernare din 2013 și 2016. Dar în timpul guvernării PSD nu s-a întâmplat absolut nimic.
______________________
Citiți dosarul integral despre autostrăzile la români
4 centimetri de autostradă pentru fiecare român
Două variante de ocolire a Capitalei. Din 2023
Autostrăzile care au sărăcit Moldova
Trei autostrăzi în Ardeal, niciuna gata
Sudul țării: Ne votați, nu facem autostrăzi
______________________