Două variante de ocolire a Capitalei. Din 2023

DE Petre Bădică | Actualizat: 02.07.2021 - 12:59

București este singura capitală a unui stat membru al Uniunii Europene care nu are o autostradă de centură.

SHARE

Ministerul Transporturilor construiește un drum de mare viteză, de la zero, intitulat Autostrada de Centură a Bucureștiului, și construiește pasaje pe actuala Variantă ocolitoare a Capitalei.

Autostrada de Centură (AO) va avea 102 kilometri. A fost desemnat, surprinzător, abia al nouălea cel mai important proiect de infrastructură rutieră în Masterplanul pentru Transporturi.

AO a fost promisă în Programul PSD de guvernare 2016 - 2020, dar proiectul nu a demarat. În acest moment, loturile din zona sud au fost licitate și se află în diverse stadii de execuție.

Cele mai avansate sunt: tronson Vidra - Bragadiru (16%), Glina – Vidra (3%). În zona de nord, tronsoanele sunt în faza de licitație.

AO va fi destinată traficului greu de mărfuri, dar și tuturor acelora aflați în tranzit. În acest fel, Centura Bucureștiului va fi „eliberată“ și folosită de locuitorii suburbiilor, navetiști, firme de curierat și logistică.

O centură pentru localnici 

Autoritățile au abandonat modernizarea Șoselei de Centură a Capitalei (lungime 70 km), pentru care nu există în plan începerea unor licitații sau lucrări. Pe 40 de kilometri de pe Centura Capitalei se circulă pe o singură bandă.

Ministerul Transporturilor modernizează, însă, doar 11 kilometri între DN2 (ieșirea din Voluntari) și Autostrada Soarelui.

În sud, se modernizează, în ritm bun, pasajele peste Centura București, locuri unde apar ambuteiaje, în ambele sensuri, în multe momente ale zilei.

Modernizarea pasajelor a început tot cu întârziere, în 2020. Emblematică este întârzierea de 18 luni de la Pasajul Mogoșoaia pentru că trei instituții ale statului, controlate de același partid, nu au eliberat la timp autorizații.  

Contractul pentru proiectatea și execuția  Pasajului Mogoșoaia a fost semnat în octombrie 2018. El fusese atribuit companiei Strabag în august 2018.

De atunci și până în aprilie 2020, timp de aproape doi an, constructorul nu a putut demara lucrările pentru că statul nu i-a pus la dispoziție toate avizele. Avizele lipsă trebuia eliberate de Ministerul Mediului și de două companii de utlități.

______________________

Citiți dosarul integral despre autostrăzile la români

4 centimetri de autostradă pentru fiecare român

Autostrada trece Carpații după 2025

Autostrăzile care au sărăcit Moldova

Trei autostrăzi în Ardeal, niciuna gata

Sudul țării: Ne votați, nu facem autostrăzi

______________________

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.