Este surprinzătoare lipsa oricărei inițiative concrete în proiectele de infrastructură rutieră într-o zonă unde partidul condus, pe rând, de Ponta, Dragnea și Dăncilă a câștigat mereu alegerile cu scoruri de peste 50%. Promisiuni au fost.
Între București și Giurgiu ar trebui să treacă Autostrada 5, extrem de necesară pentru traficul de camioane care ajung în punctul de frontieră cu Bulgaria. Abia anul acesta au început lucrările la Șoseaua de Centură Giurgiu care trebuie terminată în toamnă. Varianta ocolitoare, care are 5 kilometri, va costa 100 de milioane de lei.
Aflată în drum spre Giurgiu, centura ocolitoare Mihăilești se relicitează după ce s-a ajuns la un stadiu al lucrărilor de 39%, iar contractul a fost reziliat.
Un alt proiect complet abandonat este Autostrada Sudului.
„Aici, pe această scenă, primul-ministru Victor Ponta, un om de cuvânt, prietenul meu, camaradul meu, a răspuns la o întrebare de-a mea, că da, autostrada Sudului va începe.
Şi la începutul lunii decembrie (2013 n.,red.), aici, la Alexandria, se va semna documentul care va iniţia măsurătorile pentru autostrada Sudului. Şi pentru asta, sincer, vreau să-i mulţumesc“, a spus Dragnea la un miting electoral.
Proiect doar pe hârtie
Autostrada Sudului A6 este un proiect mai vechi, propus încă din 2004, pe traseul Bucureşti – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj, pentru joncţiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timişoara – Arad – Nădlac.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a admis că autostrada nu este nici măcar pe hârtie, de aceea e nevoie de licitație pentru fazele de proiectare și construcție: „Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată pe SICAP abia în luna iunie a acestui an“.
Autostrada a fost ignorată în Master Planul pentru transporturi.
Singurul proiect de infrastructură rutieră mare la care se lucrează este Drumul Expres Craiova – Pitești. Dar și aici veștile sunt doar pe jumătate bune. O porțiune de 40 de kilometri s-ar putea deschide anul acesta (Robănești - Slatina).
Pe o porțiune de 63 de kilometri (Slatina - Pitești) lucrările nu au început în acest moment. Lucrările au început abia în anul 2020.
„Noul drum expres va îmbunătăți traficul în regiune, unde în prezent deplasarea se desfășoară cu viteze medii sub 60 km/h, iar numărul deceselor este cu 5,8 % peste media din România.
Reducerea timpului de călătorie între Craiova și Pitești va diminua costurile de transport și va spori eficiența economică a rețelei rutiere din România.
Proiectul, care face parte din rețeaua transeuropeană de transport, include construirea a două benzi de circulație în fiecare direcție, 10 tronsoane de racord și 75 de poduri sau pasaje“, potrivit unei analize a
Uniunii Europene care va contribui cu 726 milioane de euro pentru realizarea proiectului de 122 km.
______________________
Citiți dosarul integral despre autostrăzile la români
4 centimetri de autostradă pentru fiecare român
Două variante de ocolire a Capitalei. Din 2023
Autostrada trece Carpații după 2025
Autostrăzile care au sărăcit Moldova
Trei autostrăzi în Ardeal, niciuna gata
______________________