Autostrada Sibiu-Pitești, întârziată. Muncitorii refuză salarii de 5.000 lei. Trebuie aduși de afară

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 22.01.2024 - 15:31
Autostrada Sibiu-Pitești, întârziată. Muncitorii refuză salarii de 5.000 lei. Trebuie aduși de afară - Foto: captură video
Autostrada Sibiu-Pitești, întârziată. Muncitorii refuză salarii de 5.000 lei. Trebuie aduși de afară - Foto: captură video
Autostrada Sibiu-Pitești, întârziată. Muncitorii refuză salarii de 5.000 lei. Trebuie aduși de afară - Foto: captură video
Autostrada Sibiu-Pitești, întârziată. Muncitorii refuză salarii de 5.000 lei. Trebuie aduși de afară - Foto: captură video

Autostrada Sibiu-Pitești întârzie să prindă contur și din cauza lipsei forței de muncă, nu doar din motive de mobilizare sau birocratice. Muncitorii români refuză salarii de 5.000 lei în mână, iar constructorii sunt nevoiți să aducă lucrători de afară, mai ales din Asia.

SHARE

A1 Sibiu-Pitești mai așteaptă. Dacă turcii de la Cengiz-Mapa, care au câștigat licitația pentru lotul 2 Boița-Cornetu în 2022, fiind singurul ofertant, nu au depus Proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire la termen, iar statul n-a rezolvat birocrația pentru foraje, constructorii de pe tronsonul 3 (Cornetu – Tigveni) și tronsonul 5 (Curtea de Argeş-Piteşti), de exemplu, au mari probleme cu forța de muncă. 

Autostrada Sibiu-Pitești, întârziată. Muncitorii refuză salarii de 5.000 lei. Trebuie aduși de afară

Constructorul Webuild de pe tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, considerat a fi cea mai complexă secţiune de autostradă din România, caută să angajeze muncitori, dar românii se pare că nu prea se înghesuie. 

Citește și: 400 de angajați, plătiți și cu 14.000 lei/lună la o companie de stat care de un an nu funcționează

„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă.

Angajăm forțe calificate cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare”, a declarat managerul de proiect de la Webuild, relatează turnulsfatului.ro.

„Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, a adăugat acesta. 

Citește și: Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează de 11 ani. CNAIR caută firmă de pază

Probleme serioase cu forța de muncă are și constructorul Astaldi pe tronsonului 5 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti. Pe acesta deja lucrează 47 de muncitori de alte naționalități (asiatici, în special din Vietnam). Și se estimează că, până la 1 iulie 2024, pe şantierul tronsonului 5 al A1 Sibiu-Pitești vor lucra minimum 1.000 de oameni, iar cel puţin 150 dintre aceştia vor fi din Asia.

Citește și: Lista de promisiuni 2024 privind infrastructura rutieră: 7 cioturi de autostradă și 4 de drum expres

Motivul? Mulţi români refuză salariile lunare de 5.000 de lei net oferite pentru a lucra pe şantier, în avantajul asiaticilor, care le acceptă.

„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe şantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000 de lei salariu. Şi asta în condiţiile în care şantierul e la doar câţiva kilometri de locuinţele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca.

La unii, lenea e atât de mare cum nu vă puteţi imagina... Italienii au pus multe anunţuri de angajare, dar prea puţini sunt interesaţi.

Culmea e că au venit mai mulţi oameni din alte judeţe să se angajeze aici pe şantier”, au declarat, de exemplu, reprezentanţi ai Primăriei Merişani, locația unde se află „cartierul general” al constructorului tronsonului 5 al A1 Sibiu - Pitești, relatează Adevărul.ro.

Lucrările la tronsonul 5 (Curtea de Argeş-Piteşti) al Autostrăzii Sibiu-Piteşti au început în septembrie 2021, iar cei 30,35 kilometri ar trebui să fie gata în 2025. 

Tronsonul 3 - Cornetu –Tigveni are o lungime de 37,40 de kilometri și va avea peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, peste 25 de kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct. Contractul a fost semnat în august 2022 și termenul de deschidere este 2027.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te