Autostrada Moldovei s-a înfundat între Mizil și Pietroasele. Nu va fi gata în 2024, e la 35%

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 03.01.2024 - 16:20
Autostrada Moldovei s-a înfundat între Mizil și Pietroasele. Nu va fi gata în 2024, e la 35% - Foto: captură video

Autostrada Moldovei s-a înfundat între Mizil și Pietroasele. Lotul 2 nu va fi gata în 2024, e la 35%, deși are termen aprilie și atât ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, cât și premierul Marcel Ciolacu s-au declarat încrezători că lucrările vor avansa conform contractelor.

SHARE

Constructorul care lucrează pe Lotul 2 al A7 - Autostrada Moldovei, Asocierea Coni SRL - Trace Group, a solicitat CNAIR o amânare a termenului de finalizare cu 6 luni. 

Licitația pentru Lotul 2 al A7 - Autostrada Moldovei, cu o lungime de 28,35 kilometri, a fost câștigată în februarie 2022, iar contractul de execuție a fost semnat în iunie 2022.

Termenul de execuție fiind de 20 de luni, Lotul 2 al A7, dintre Mizil și Pietroasele, trebuia să fie gata în aprilie 2024.

Dar, la ora actuală, lucrările au ajuns doar la 35% și constructorul a cerut prelungirea termenului cu 6 luni. 

Citește și: Primul ciot de autostradă „Made in China” din România intră în lucru. Cum au fentat chinezii legea

Promisiunile pentru Autostrada Moldovei în 2024. Pe tronsonul Suceava - Siret nu e gata nici studiul de fezabilitate

În octombrie 2023, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu afirma că ”Tronsoane din această autostradă vor începe să fie date în circulaţie de anul viitor. În primul rând cele două de pe Ploieşti - Buzău, primele două loturi care fac joncţiunea cu A3 Ploieşti - Bucureşti.

Eu cred că, deşi termenul e 2025, la cum e progresul pe Buzău - Focşani unde sunt 4 loturi, eu sunt mai mult decât optimist şi sunt 90 de km acolo, că vor putea fi daţi în circulaţie anul viitor.

S-a lucrat foarte bine acolo, s-a înaintat foarte mult, repet, termenul e 2025 conform contractului. Dacă se respectă acelaşi ritm de lucru va putea fi devansat acest termen”.

Iar în decembrie 2023, premierul Marcel Ciolacu a spus că „Împreună cu domnul ministru Sorin Grindeanu şi cu echipa de la CNAIR, domnul director Pistol, acum un an şi ceva am fost tot la Buzău şi am semnat primul lot din cele 13 loturi care constituie Autostrada A7, de fapt Autostrada Moldovei, mult-promisa autostradă a Moldovei de 30 şi ceva de ani.

Citește și: HARTĂ Top-ul calității drumurilor în Europa. În România, sunt cele mai proaste. Nota „3”!

Echipa coordonată de către ministrul Sorin Grindeanu a reuşit nu numai să deblocheze absolut toate licitaţiile şi să le încheie, astăzi, în ceea ce priveşte ultimul lot, dar a reuşit ca toate să fie în derulare şi în execuţie în acest moment.

Din informaţiile mele, parcă doar la lotul 2 este o anumită întârziere, unde unul dintre participanţi a şi anunţat că va încerca să recupereze decalarea.

În rest, pe toate loturile, constructorii implicaţi sunt în termenele asumate şi chiar le-au depăşit".

În același timp, pe tronsonul Suceava – Siret (56,17 km) al A7 nu e gata încă nici studiul de fezabilitate, la 3 ani de la semnarea contractului. Trebuia să fie gata din 2022.

Starea lucrărilor pe Lotul 2 al A7 - Autostrada Moldovei în septembrie 2023

În Master Planul General de Transport din 2014, Victor Ponta vedea Autostrada Moldovei ca drum expres

Ideea unui drum de mare viteză care să lege Moldova de București a apărut în 2008 ca promisiune electorală. Apoi, s-a vehiculat o autostradă între Iași și Târgu-Mureș, ca parte a A8 sau Autostrada Unirii, dar nu s-a făcut nimic.

În 2013, fostul premier PSD Victor Ponta, actual consilier al primului ministrul Marcel Ciolacu, a vorbit despre o autostradă pe traseul Brașov-Bacău-Iași. Între Buzău și Bacău urma să fie construit doar un drum expres. 

Iar în 2014, ideea vizată de Ponta s-a materializat în Master Planul General de Transport în baza căruia România urma să obțină bani europeni pentru infrastructură. 

Piatra de temelie a Autostrăzii Moldovei a fost pusă în 2015, după demisia lui Victor Ponta, când CNAIR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești-Focșani-Bacău.

În 2019, omul de afaceri Ștefan Mandachi a construit, însă, „primul metru de autostradă” din A7. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te