ANPC propune închiderea totală a Hotelului Intercontinental București. Care sunt problemele

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 23.05.2022 - 19:08
ANPC propune închiderea totală a Hotelului Intercontinental București. / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea definitivă a Hotelului Intercontinental în urma controalelor succesive care s-au soldat cu amenzi totale de 100.000 de lei.

SHARE

"Nici după trei controale succesive ale ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, n.r.), Intercontinental nu a reuşit să remedieze neregulile. Concluzia - 100.000 lei amendă şi posibilitatea închiderii hotelului", se arată într-un comunicat al instituţiei citat de Agerpres.

Echipe ale Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Municipiul Bucureşti (CPCMB) au realizat o acţiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA.

Citește și: Cea mai bună locaţie pentru primul reactor de mici dimensiuni, vechea termocentrală Doicești

Ce probleme au identificat inspectorii ANPC la Hotel Intercontinental București

În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenţionale în valoare totală de 50.000 lei şi s-au dispus măsurile complementare de oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a bucătăriei, oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor a 10 camere verificate şi a centrului SPA şi propunerea sancţiunii complementare de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni, se precizează în documentul citat.

Abaterile de la legislaţie constatate de comisarii CPCMB au fost: utilizarea unor produse din carne şi peşte fără elemente de identificare şi caracterizare şi dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora; utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilităţii minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare); folosirea, atât în blocul alimentar, cât şi în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depăşită; existenţa unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spaţii frigorifice, fără respectarea condiţiilor de temperatură, conform legii; utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum şi a unor produse congelate, cu arsuri de congelare; nerespectarea vecinătăţilor produselor alimentare, în spaţiile frigorifice, precum şi depozitarea băuturilor direct pe paviment; existenţa unor condiţii igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât şi în centrul SPA; lipsa informaţii privind utilizarea electronicelor; condiţii deficitare de amenajare a spaţiilor de cazare, care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecţia unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

Citește și: Câți bani au scos românii din bănci și fonduri de investiții într-o lună și ce au făcut cu ei

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte şi, în urma constatării faptului că deficienţele nu au fost remediate în totalitate (condiţiile igienice şi de amenajare deficitare din camere, precum şi utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Ca atare, sancţiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost alte 4 amenzi contravenţionale în valoare de 35.000 lei, menţinerea măsurii de oprire temporară a prestării serviciului până la remedierea deficienţelor pentru bucătărie, centrul SPA şi 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camere (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere), precum şi propunerea de închidere temporară a unităţii pe o durată de cel mult 6 luni.

Aceeaşi situaţie s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor şi găsind, în continuare materii prime expirate, în spaţiul de depozitare al produselor alimentare, preparate finite neetichetate, materii prime congelate cu data limită de consum schimbată, preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, deşi bucătăria era oprită de la funcţionare şi două camere oprite de la funcţionare, ocupate.

"Ca atare, a mai fost aplicată o sancţiune contravenţională în valoare totală de 15.000 lei - ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, - şi s-a propus sancţiunea complementară de închidere definitivă a hotelului", se precizează în comunicatul ANPC.

Intercontinental București, transformat în Grand Hotel Bucharest, din ianuarie 2022. Proprietarii au promis investiții de 21 de milioane de euro

Intercontinental București a devenit Grand Hotel Bucharest în urma finalizării contractului de management dintre proprietarul hotelului, compania hotelieră InterContinental România S.A., și IHG Hotel & Resorts, proprietarul mărcii InterContinental, la 31 decembrie 2021. Proprietarul hotelului a promis că va investi 21 de milioane de euro în renovarea și modernizarea acestuia.

Hotelul își va continua activitatea sub noul nume. Totodată, proprietatea va intra într-un amplu proiect de renovare și modernizare.

Acest proces are în vedere aducerea proprietății la cele mai noi standarde hoteliere, iar îmbunătățirile vor viza creșterea nivelului calității experiențelor oaspeților, îmbunătățirea structurii de servicii oferite și alinierea la trendurile internaționale de design și ospitalitate. Lucrările sunt planificate să se încheie în anul 2024, iar valoarea estimată a investițiilor este de 21 milioane de euro, acest proiect având ca finalitate poziționarea Grand Hotel Bucharest ca cel mai bun hotel de lux din capitală.

„Pentru ca planul nostru de transformare să aibă succes, vom pune un accent sporit pe modernizare, vom încorpora tehnologii avansate aliniate cu nivelul nostru bine cunoscut de servicii și performanță. Suntem entuziasmați și pregătiți să dăm curs noilor provocări, fără să ne abatem de la obiectivul nostru principal: să oferim servicii excepționale oaspeților noștri. Mulțumim InterContinental pentru colaborarea de până acum și ne pregătim pentru o nouă etapă în viața acestui hotel”, transmite domnul Lucian Marinescu, Membru în Consiliul de Administrație al Companiei Hoteliere InterContinental România S.A.

Compania Hotelieră InterContinental România S.A. fost înființată în 10 decembrie 1996. Este listată pe piața Rasdaq a BVB și are un capital de 83,35 milioane lei, divizat în 833,5 milioane de acțiuni, cu o valoare nominală de 0,1 lei. În 2020, compania a raportat o cifră de afaceri de 12.781.270 lei și 79 de angajați.

Hotelul Intercontinental București a fost construit între 1968-1971, fiind inaugurat pe 14 mai 1971. "Intercontinental Hotel Corporation" din SUA a asigurat asistenţa tehnică şi a obţinut şi cooperarea pe 10 ani în exploatarea complexului hotelier. Era cea de-a doua cea mai înaltă clădire din ţară, după Casa Scânteii, astăzi Casa Presei Libere.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.