STUDIU Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele: -50%, după 5 ani

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 08.01.2024 - 11:43
Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele: -50%, după 5 ani - Foto: Profimedia Images

Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele. Potrivit unui studiu, după 5 ani, o mașină electrică pierde, în medie, până la 50% din valoarea de achiziție, în timp ce deprecierea medie în pentru mașinile pe benzină sau motorină este de sub 40%.

SHARE

Mașinile electrice nu își păstrează valoarea ca autovehiculele cu motoare termice. 

Un studiu recent al ratelor de depreciere pe 5 ani realizat de iSeeCars arată că vehicule electrice care se află pe piață de cel puțin cinci ani au cea mai puternică depreciere dintre toate tipurile de mașini de pe piață.

Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele: -50%, după 5 ani

Pe măsură ce piața vehiculelor electrice se maturizează, industria auto lucrează încă la înțelegerea formulei de amortizare pentru mașinile alimentate cu baterii.

În medie, la ora actuală, mașinile electrice au o rată de depreciere în 5 ani de 49,1%, potrivit studiului iSeeCars. Iar rata medie de depreciere a industriei este mult mai mică, de 38,8% în 5 ani.

Citește și: Bateria „solid-state” Volkswagen pentru mașini electrice, un succes: degradare de 5% după 500.000 km

Între noile tehnologii, cum ar fi bateriile litiu-ion, care sunt mult mai puțin testate pe șosea decât motoarele cu combustie internă vechi de 100 de ani, și rețeaua complexă de reduceri și stimulente guvernamentale utilizate pentru a susține cererea de vehicule electrice, poate fi dificil pentru orice mașină electrică să își păstreze valoarea, notează businessinsider.com.

"Mașinile electrice second-hand suferă o depreciere mai mare decât mașinile pe benzină echivalente", a declarat Karl Brauer, analist executiv al iSeeCars, în cadrul studiului.

"Acest tipar va continua până când vehiculele electrice nu vor mai avea nevoie de stimulente consistente pentru a se vinde și până când consumatorii vor căpăta încredere în costurile de exploatare pe termen lung ale acestora", a adăugat Karl Brauer.

Citește și: Războiul miliardarilor cu mașini electrice. Tesla lui Musk, detronată de chinezii împinși de Buffett

În cadrul studiului iSeeCars au fost urmărite 5 modele de mașini electrice, toate în producție de cel puțin 5 ani.

1. Tesla Model 3 - Tesla Model 3 are cea mai bună rată de retenție a prețului, cu o rată de depreciere în 5 ani de 42,9%. Această rată depășește media segmentului cu 6,2 puncte procentuale, dar rămâne totuși în urma mediei industriei, de 38,8%.

2. Tesla Model X - În cazul Tesla Model X, iSeeCars a constatat că SUV-ul electric are o rată de depreciere de 49,9% în 5 ani.

3. Nissan Leaf - Nissan Leaf, model electric care se află pe piață din 2010, are o rată de depreciere de 50,8% în 5 ani, conform studiului.

Citește și: Ofensivă pe piața mașinilor electrice - De la smartphone, la „smartphone cu 4 roți“

4. Chevrolet Bolt EV - Chevrolet Bolt EV, care a fost mult timp singura opțiune de mașină electrică a General Motors înainte ca noile modele să fie lansate în ultimii ani, înregistrează o rată de depreciere de 51,1% în 5 ani.

5. Tesla Model S - Tesla Model S, cea mai veche mașină din gama Tesla, înregistrează o rată de depreciere pe 5 ani de 55,5%.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te