”Barometrul sărăciei”, balanța înmatriculărilor de automobile noi și second hand pentru prima dată în țară, arată că românii și-au luat de 3 ori mai multe mașini SH decât noi în 2024.
Piața auto a început să scârțâie în România, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 8.92% în februarie 2024, față de februarie 2023. Importurile de automobile second hand (SH) merg bine, însă, ceea ce arată că românii încep să fie mai chibzuiți în contextul economic actual.
Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele. Potrivit unui studiu, după 5 ani, o mașină electrică pierde, în medie, până la 50% din valoarea de achiziție, în timp ce deprecierea medie în pentru mașinile pe benzină sau motorină este de sub 40%.
Numărul mașinilor electrice noi înmatriculate crește în fiecare zi și, evident, în paralel se dezvoltă și piața de automobile electrice second-hand. Obișnuiți să măsluiască cu succes kilometrajul mașinilor SH pe benzină sau motorină, samsarii au, însă, un coșmar cu bateria.
Un samsar de maşini second-hand a fost dat în vileag de Marian Godină. El a scos la vânzare pe un site de vânzări fosta maşină a poliţistului, dând date false despre autoturism: mai multe dotări decât în realitate, precum existenţa pilotului automat.