STUDIU Mașinile electrice „mănâncă” cu 20% mai repede anvelopele clasice

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 20.04.2021 - 17:32
Mașinile electrice „mănâncă” cu 20% mai repede anvelopele clasice. / Foto: futurecar.com
Michelin e-Primacy

În cadrul Capital Markets Day, specialiștii Michelin, unul dintre cei mai cunoscuți producători de anvelope, au arătat datele unui studiu care arată că mașinile electrice uzează mult mai mult anvelopele normale și au prezentat soluțiile și tehnologiile pe care le implementează.

SHARE

Piața de mașini electrice este în plin avânt. Dacă în 2020, acestea au avut o cotă de piață de circa 12%, în 2025%, Michelin, anticipează atingerea unei cote de piață de 32%. Iar cifrele se potrivesc cu cele înaintate de marii producători, care spun că la orizontul anului 2030 vânzările de automobile 100% electrice vor urca către 50% din total.

De ce uzează mașinile electrice mai puternic cauciucurile

Înmulțirea modelelor de automobile electrice în ultimii ani le-a permis specialiștilor Michelin să studieze mult mai aprofundat comportamentul anvelopelor utilizate de acestea în condiții reale.

Concluzia? Mașinile electrice „mănâncă” mult mai repede anvelopele decât cele clasice, pe benzină sau motorină. Autovehiculele electrice sunt mult mai grele, din cauza bateriilor (aprox. +15%), decât omoloagele lor convenționale, au în cele mai multe cazuri puteri superioare și, cel mai important, generează cuplu „dublu”. Adică, mașina electrică generează cuplu la roată atât pe accelerare, ca o mașină normală, cât și la decelerare sau frânare, datorită sistemului de recuperare cât mai eficientă a energiei pierdute la frânare, care încarcă bateria în mers, generând un plus de autonomie.

Citește și:

TEST BMW iX3 - Tranziție de succes

Concret, datele prelucrate de specialiștii Michelin au indicat că durata de viață a aceluiași tip de anvelope este cu circa 20% mai mică pe mașinile electrice, în comparație cu cele clasice echivalente. Și asta, deși, în ultimii 20 de ani, Michelin a reușit să îmbunătățească eficiența pneurilor produse cu peste 20%, fără niciun compromis în ceea ce privește siguranța și longevitatea. Dacă în 1992, de exemplu, pneurile Michelin Energy aveau o rezistență la rulare de 12 kg/t, acum, noile anvelope Michelin e-Primacy au o rezistență la rulare de  6 kg/t.

Cum în ultimii ani s-a constatat și o creștere a dimensiunilor roților autoturismelor, pe lângă greutate, gamele noi de cauciucuri Michelin au o capacitate de încărcare mai mare, iar specialiștii lucrează continuu pentru reducerea rezistenței acestora la rulare fără a le afecta în niciun fel performanțele.

De pildă, e-Primacy are o rezistență cu 27% mai mică decât media categoriei din care face parte, în timp ce poate oferă până la 7% în plus autonomie vehiculelor electrice. Iar Michelin Pilot Sport EV, prima anvelopă Michelin care răspunde pe deplin solicitărilor și performanțelor mașinilor electrice, poate extinde autonomia mașinii cu până la 60 de kilometri, grație experineței acumulate de producător în cursele de Formula E, echivalentul electric al Formulei 1.

Citește și:

Volkswagen continuă ofensiva electrică cu SUV-ul urban ID.4

e-Primacy, anvelopa are cea mai mica rezistenta la rulare din categoria sa

Anvelopele Michelin e- Primacy, primele gume eco-responsabile ale producătorului francez, oferă cea mai mică rezistență la rulare din categoria lor, ceea ce înseamna economie de combustibil, emisii reduse de CO2 și autonomie sporită pentru vehiculele electrice și ofera un nivel ridicat de performanță de la primul până la ultimul kilometru.

Pentru a-și îndeplini obiectivele de eficiență energetică fără a compromite niciunul dintre ceilalți factori de performanță, anvelopa Michelin e- Primacy încorporează cele mai noi tehnologii dezvoltate de cercetători și ingineri la centrul de cercetare și dezvoltare Ladoux al Grupului, aflat lângă Clermont-Ferrand. De exemplu, energie absorbită și consumată de pereții laterali „CoolRunning”, este mult scăzută în comparaţie cu pereţii standard, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant sau la îmbunătăţirea autonomiei pentru vehicule electrice.

Citește și:

Au fost anunțate cele șapte finaliste Best Electric Car 2021 în România

Anvelopa este realizată dintr-un compus energetic pasiv. Această tehnologie, care este sursa principală a rezistenței reduse la rulare a anvelopelor e-Primacy, se bazează pe un elastomer extrem de rezistent. În interiorul compusului, o legătura chimică mai bună între elastomeri şi filler reduce pierderile de energie, micșorând rezistența la rulare și, prin urmare, reduce cantitatea de combustibil sau curent electric necesară pentru deplasarea vehiculului.

Desenul canelurilor este în formă de „U”, cu tehnologia Evergrip, ca la Michelin Primacy4, o anvelopă renumită pentru performanța sa pe carosabil umed, când este nouă, dar și când este uzată. Astfel, forma unică a canelurilor asigură evacuarea eficientă a apei, indiferent de uzura benzii de rulare.

Tehnologia Evertread maximizează contactul anvelopelor cu carosabilul și distribuie uniform forțele de frânare, accelerare și virare. Acest lucru ajută la prelungirea duratei de viață a benzii de rulare, stând la baza durabilității. Iar „Energy AirShield”, este o centură super ermetică care micșorează pierderile de energie, contribuind astfel la reducerea rezistenței la rulare.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te