STUDIU Cele trei „puncte critice” ce pot înclina balanța în favoarea autovehiculelor electrice

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 07.09.2020 - 22:59

Conform unui studiu realizat de Castrol, unul dintre cei mai importanți producători de lubrifianți specializați pentru vehiculele electrice, în momentul de față, consumatorii ar fi tentați să facă pasul electric dacă sunt ar fi întrunite trei ”puncte critice”.

SHARE

Studiul realizat pentru a identifica factorii importanți care influențează deciziile de cumpărare a autovehiculelor electrice se bazează pe opiniile consumatorilor, managerilor de flote și liderilor din industria auto din întreaga lume și evidențiază trei ”puncte critice”: prețul autovehiculelor electrice să fie de circa 36.000 de dolari, durata medie de încărcare la priză să fie de 31 de minute, iar autonomia să ajungă la 469 de kilometri.

Dacă sunt atinse toate cele trei ”puncte critice”, autorii cercetării estimează că piața anuală a autovehiculelor electrice ar putea valora 367 miliarde de dolari până în 2025.

„În industria auto, influențată enorm de pandemia de coronavirus, autovehiculele electrice pot juca un rol central în promovarea reducerii emisiilor de carbon pentru sectorul respectiv. Cercetările Castrol arată că consumatorii individuali au o atitudine pozitivă cu privire la trecerea către utilizarea energiei electrice până în 2024, dar, la nivel de industrie, trebuie să facem mai multe pentru a transpune această atitudine pozitivă în decizii de cumpărare. Cele trei puncte critice dezvăluite în Accelerarea evoluției cu privire la autovehiculele electrice oferă o hartă clară a elementelor asupra cărora industria auto trebuie să se concentreze pentru a accelera adoptarea evoluției cu privire la autovehiculele electrice”, a declarat Mandhir Singh, CEO al Castrol.

2024: anul autovehiculelor electrice?

În medie, șoferii au afirmat că ar lua în considerare achiziționarea unui autovehicul electric până în 2024. Dar, aproape două treimi (61%) dintre cei chestionați au afirmat că adoptă o abordare de tipul „aștept și voi vedea”, iar peste jumătate (54%) din managerii de flote au afirmat că așteaptă concurența să facă această schimbare înaintea lor.

Prețul este factorul cel mai important

Atunci când sunt luați în considerare factorii cu cea mai mare probabilitate de a accelera adoptarea autovehiculelor electrice, prețul este prioritatea numărul unu pentru consumatorii din cadrul studiului, 63% dintre aceștia spunând că autovehiculele electrice le depășesc bugetul. Studiul constată, de asemenea, că ceea ar putea împiedica consumatorii să facă schimbarea sunt concepțiile greșite despre costurile de întreținere, 65% dintre aceștia considerând că întreținerea autovehiculelor electrice este mai costisitoare decât cea a autovehiculelor cu motor cu combustie internă.

În timp ce prețul de 36.000 USD a fost punctul critic pentru consumatorii din întreaga lume, există o diferență spectaculoasă între piețe. În medie, consumatorii japonezi sunt pregătiți să plătească cel mult 43.000 de dolari pentru un autovehicul electric, în timp ce consumatorii britanici nu ar accepta un preț mai mare de 30.000 de dolari.

Perioade de încărcare mai scurte

Consumatorii au identificat timpul de încărcare ca fiind cea de-a doua barieră importantă în adoptarea autovehiculelor electrice. În medie, cei care au participat la sondaj au declarat că doresc ca perioada de încărcare să fie de 31 de minute înainte de a lua în considerare achiziționarea unui autovehicul electric. Doi din trei consumatori consideră că autovehiculele electrice vor fi predominante pe șosele doar atunci când durata de încărcare va fi similară celei necesare pentru a realimenta un autovehicul cu combustie internă

„Anxietatea cu privire la autonomie” este reală

Autonomia este cea de-a treia prioritate pentru consumatori, trei din cinci dintre aceștia fiind de acord că este o barieră importantă în adoptarea curentului principal cu privire la autovehiculele electrice. În medie, șoferii așteaptă o autonomie de 469 km pentru o singură încărcare, adică aproximativ distanța dintre Londra și Paris.

Acesta este, de asemenea, cu doar 72 km mai mare decât cea pe care o asigură deja specialiștii din industria autovehiculelor electrice, conform răspunsurilor din cadrul sondajului. Deși doi din trei consumatori participanți la studiu își folosesc în principal autoturismul pentru navetă sau călătorii scurte, au sugerat că „anxietatea cu privire la autonomie” stă la baza preferințelor lor pentru autovehicule cu o autonomie mare asigurată de o singură încărcare.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -