SPECIAL „Piața transferurilor” din industria auto, mai dinamică decât cea din fotbal

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 04.08.2020 - 10:04
Foto: discover-cee.com

Criza generată de pandemia de COVID-19 a făcut ca ”piața transferurilor” din industria auto să devină aproape mai dinamică decât cea din fotbal. Toți constructorii încearcă să găsească persoane și soluții salvatoare, dar Renault e de departe ”campion”.

SHARE

Deja în dificultate după scandalul și căderea lui Ghosn, Renault a fost puternic lovit și de COVID-19, pierderile raportate de francezi după primul semestru al anului 2020 ridicându-se la valoarea-record de 8 miliarde de euro, deși vânările nu i s-au redus decât cu puțin peste 25%. Nissan, în care Renault deține o participație de 43%, a refuzat să ofere francezilor dividende, lucra ce ar mai fi redus din pierderi. Iar Mitsubishi, cea de-a treia roată a Alianței, a anunțat în planul său pentru următorii trei ani că nu va mai lasansa modele noi în Europa. Pe scurt, Mitsubishi se retrage din Europa.

În această situație complicată și complexă, Renault a pariat pe Luca de Meo, care a preluat oficial funcția de director general la 1 iulie. Talentul italianului este recunoscut în industrie, acesta fiind artizanul relansării Seat și al renașterii Fiat-ului 500. În paranteză, interesant, prima vizită de lucru a lui Luca de Meo în afara graniților Franței a fost, potrivit lifenews.ro, în România, la uzina Dacia de la Mioveni și la Centrul Tehnic al Renault-Dacia de la Titu, unde se află în teste noile modele Logan și Sandero.

Luca de Meo nu a venit la Renault cu geanta goală de la Seat, ci l-a adus și pe șeful de design Seat, Alejandro Mesonero-Romanos. Transferul a fost oficializat la începutul săptămânii trecute, dar a fost eclipsat de cel al lui Gilles Vidal. Vinovat pentru stilul de excepție al gamei actuale Peugeot (208, 2008, 3008, etc.), unde a fost șef de design timp de zece ani, Vidal este o captură surprinzătoare și importantă în războiul nedeclarat dintre cele două mari grupuri auto franceze – Renault și PSA. În continuare, Laurens van den Acker rămâne principalul responsabil cu design-ul la Renault.

Gilles Vidal nu este însă primul talent recrutat de Renault de inamicul PSA în acest an. În ianuarie, Gilles Le Borgne de la PSA a fost numit director responsabil cu ingineria la Renault și joacă un rol-cheie în rentabilizarea modelelor.

Nici PSA nu s-a lăsat mai prejos în ultimii ani. De fapt, se spune că  boss-ul PSA Carlos Tavares a dat tonul și a rupt pactul de neagresiune dintre PSA și Alianța Renault. Din momentul în care fostul ”No 2” al Renault a venit în fruntea PSA, recrutările de la Renault s-au intensificat. Ultimul transfer notabil este cel al lui Vincent Cobée, noul șef al Citroen din luna ianuarie. Înainte, acesta a lucrat pentru Nissan și Mitsubishi. De asemenea, și directorul comercial al PSA, Thierry Koskas, a venit, în 2019, de pe o poziție similară la Renault.

Piața transferurilor de marcă din industria auto continuă cu Thierry Bolloré. CEO al Renault de la începutul lui 2019, după Ghosn, acesta a fost demis nouă luni mai târziu, în încercarea președintelui Dominique Senard de a îmbunătăți relațiile cu Nissan pentru a relansa Alianța. Acum, Thierry Bolloré va prelua comanda Jaguar-Land Rover.

Mai departe, de la 3 august, de exemplu, Tobias Moers, fostul boss AMG, a preluat volanul Aston Martin de la Andy Palmer, care a fost pus pe liber din cauza rezultatelor finaciare slabe.

Iar Volkswagen a făcut un transfer important de la BMW. După eșecurile de a pune pe punct soft-urile pentru ID.3 și Golf 8, directorul de dezvoltare software VW a fost dat afară luna trecută, iar în locul său a fost adus Dirk Hilgenberg, directorul de producție al bavarezilor. Prin urmare, pe lângă ”Hey, BMW! s-ar putea spunem în curând și ”Hey, Renault!” și, de ce nu, ”Hey, Dacia!”.

Tot de la BMW s-a transferat la Audi, adică tot în Grupul VW, Markus Duesmann. Acesta a preluat conducerea ”cercurilor” în aprilie.

Și ”capul” Skoda a fost înlocuit, dar printr-un transfer intern. Thomas Schäfer a preluat pe 3 august poziția de președinte al consiliului de administrație Skoda de la Bernhard Maier. Schäfer și-a început cariera în 1991, la Daimler, iar până în 2012 a ocupat mai multe poziții de conducere în departamentele de producție și calitate ale Daimler din Germania, SUA și Africa de Sud. Din 2012, Thomas Schäfer s-a ocupat de dezvoltarea mai multor uzine în Grupul Volkswagen, iar din 2015 a fost președinte și director general al VW în Africa de Sud.

 

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -