Akio Toyoda, șeful Toyota: O mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 21.06.2025 - 09:02
Akio Toyoda, șeful Toyota: O mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid -  Foto: quattroruote.it
Akio Toyoda, șeful Toyota: O mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid - Foto: quattroruote.it

Akio Toyoda, șeful Toyota, afirmă că o mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid de-a lungul întregului ciclu de viață, relansând dezbaterea privind beneficiile electrificării totale.

SHARE

Într-un interviu recent, Akio Toyoda, șeful Toyota, și-a exprimat din nou scepticismul față de mobilitatea 100% electrică, afirmând că o singură mașină electrică poluează de 3 ori mai mult decât o mașină hybrid. 

Akio Toyoda, șeful Toyota: O mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid

Forțați de reglementări, constructorii de automobile au redus ritmul electrificării din cauza crizei provocate de costurile acesteia, dar continuă tranziția către mașinile 100% electrice.

În Europa, motorul cu combustie mai are doar 10 ani la dispoziție, cel puțin dacă foaia de parcurs stabilită de autoritățile de la Bruxelles rămâne neschimbată. Fiecare marcă are propria sa strategie, iar unele doresc să finalizeze conversia cât mai repede posibil.

Citește și: Șeful Toyota nu crede în mașinile electrice sport. „Prefer mirosul de benzină și zgomotul motorului”

Toyota, însă, nu se grăbește. Acest lucru a fost confirmat din nou de Akio Toyoda, omul din fruntea firmei japoneze, într-un interviu recent acordat Automotive News.

Considerată pionierul istoric al vehiculelor electrificate, prin introducerea hybridului Prius în 1998, Toyota nu se grăbește cu tranziția. Continuă să lucreze dezvolte și să rafineze tehnologia hybrid și crede în ea mai mult ca niciodată,  chiar dacă asta înseamnă să lase mașinile electrice pe planul doi.

Alegere poate să pară surprinzătoare în 2025, când aproape toți producătorii își extind gamele cu modele alimentate 100% de baterii.

Dar nu este vorba de întârzieri de dezvoltare sau de dificultăți de producție. Nu, această alegere a fost complet asumată de directorul general al Toyota, Akio Toyoda.

Citește și: Mașinile hybrid, plug-in hybrid și mild-hybrid, în mare vogă după 125 de ani

Intervievat recent de Automotive News, Akio Toyoda a declarat că „Am vândut aproximativ 27 de milioane de autovehicule hubrid. Aceste vehicule au avut același impact ca și cele 9 milioane de vehicule electrice cu baterie de pe șosele. Dacă am fi fabricat 9 milioane de vehicule electrice în Japonia, ar fi crescut de fapt emisiile de carbon”.

Potrivit lui Akio Toyoda, o singură mașină electrică este la fel de poluantă ca 3 mașini hybrid.

„Socoteala” e valabilă, de exemplu, în Japonia. Producția de mașini electrice necesită mai multă energie, în special pentru baterii. Și acest lucru este valabil indiferent de sursa de energie utilizată pentru producerea electricității. În cazul Japoniei, majoritatea energiei electrice este produsă din cărbune și gaz.

De asemenea, trebuie luat considerare și necesarul de energie al mașinii electrice odată ce aceasta ajunge pe drumuri, care, dacă nu e „verde”, poluează. O mașină hibridă nu va avea niciodată nevoie de electricitate în timpul ciclului său de viață. Iar pentru un hibrid reîncărcabil, cerințele sunt mult mai mici decât pentru o mașină 100% electrică.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te