Socoteala de acasă a electrificării se pare că nu se potrivește cu cea din târg. După mașinile cu sistem plug-in hybrid cu motor turbo pe bezină de 2.0, în 4 pistoane, nu prea s-au vândut, șeful Mercedes-AMG a ajuns la concluzia că „încă există clienți care vor doar V8”.
Cea mai rapidă mașină americană pe Nürburgring Nordschleife, spectaculosul circuit din Germania supranumit „Iadul verde”, are motor V8 pe benzină de 5.2 litri, un preț de bază de 359.900 € și o istorie de 60 ani. Iar porecla sa este „Pony car”. Ați ghicit?
Primul camion românesc, SR 101, o copie a camionului sovietic ZiS-150 1947, a ieșit pe porțile uzinei Steagul Roșu din Brașov în 1954. Dar, în 1964, a fost înlocuit de SR 131 Carpați, cu motor V8 sub licență Ford. Întreținut cum trebuie, pornește „la sfert” și după 60 de ani.
În contextul electrificării forțate și a noii norme de poluare Euro 7, ce va intra în vigoare în 2026-2027, noul Ford Mustang, cel mai bine vândut coupe sport din lume, aduce un ultim omagiu motorului V8 aspirat. Iar pasionații vor putea alege în continuare o transmisie manuală.
Cum zilele motoarelor termice neelectrificate sunt numărate din cauza înăspririi continue a normelor de poluare, bavarezii scriu istorie prin introducerea celui mai performant agregat ce a purtat vreodată sigla BMW – 4.4 litri, V8, 635 CP și 750 Nm – pe ediția limitată BMW M5 CS.