Deocamdată, nimic nu este oficial. Însă, Hans Dieter Poetsch, președintele consiliului de administrație al VW, a precizat Automobilwoche că, cel mai probabil, noua fabrică, cu patru, cinci mii de angajați, va fi patronată de Skoda. Grupul are nevoie să se extindă deoarece facilitatea sa din Emden, Germania, va fi convertită, până în 2022, să producă doar mașini electrice, anunțând deja că fabricarea modelului Volkswagen Passat va fi mutată în uzina Skoda din Kvasiny, unde se produce Skoda Superb, un model cu care alte multe elemente în comun, și SUV-ul Skoda Kodiaq. Dar, în momentul de față, tot la Kvasiny sunt produse și Skoda Karoq și Seat Ateca. Așa că, pentru cele două SUV-uri se caută o nouă ”casă”.
BMW își construiește fabrică la 30 de kilometri de granița României
România și Bulgaria sunt pe lista scurtă de opțiuni, dar VW poate lua în calcul și transformarea în facilități de producție de automobile a uneia dintre uzinele sale de motoare din Polonia sau Ungaria. Totul va depinde de rezultatele analizei de locare și relocare a specialiștilor grupului, precum și de implicarea și facilitățile oferite de autorități.
România ar putea fi principala opțiune, dacă luăm în calcul avantajul existenței altor doi mari constructori pe piață, Dacia și Ford, a numeroși furnizori de piese și a centrelor de dezvoltare Continental și Bosch, de exemplu. Însă, în ecuație va intra, probabil, din nou problema infrastructurii, problemă pe care atât Dacia, cât și Ford o ridică de ani de zile fără niciun rezultat.