Constructorul auto chinez Chery a intrat oficial în România joi, 10 iulie. În cadrul evenimentului de lansare, au fost dezvăluite două dintre cele mai apreciate modelele ale sale, SUV-urile „Urban Family Champion” Tiggo 7 și „5+2-Seater Intelligent Family SUV” Tiggo 8, ambele în versiuni cu motor termic (ICE) și cu sistem de propulsie plug-in hybrid (PHEV).
România, a 3-a piață din UE atacată de constructorul auto chinez Cherry. A venit cu SUV-urile Tiggo
Ca poziționare, modelul compact Chery Tiggo 7, un SUV din segmentul C, are o lungime de 4,5 metri, fiind puțin mai lung decât Dacia Duster (4,34 metri lungime). Portbagajul său are o capacitate de 500 de litri (474 litri, la Duster), dar poate fi extins până la un volum de 1.305 litri.
Citește și: EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales
SUV-ul Chery Tiggo 8 are 4,7 metri lungime, fiind mai lung cu 13 cm față de Dacia Bigster (4,57 metri lungime), și propune o configurație cu până la 7 locuri (5+2), volumul maxim de încărcare ajungând până la 1.930 litri.
Citește și: Chinezii de la BYD atacă oficial România. 4 modele, prețuri de bază între 30.090 € și 48.090 €
În România, cele două SUV-uri sunt disponibile la prețuri speciale de lansare care pornesc de la 25.990 euro, TVA inclusă, pentru varianta cu motorizare 1.6 turbo pe benzină, și de la și 32.990 euro, TVA inclusă, pentru varianta cu 1.5 hybrid, cu tehnologie CSH 279 cai putere.
Citește și: VIDEO Mașinile chinezești, slabe? 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5 stele Euro NCAP
Tehnologia CSH stă la baza strategiei Chery pe piața europeană a vehiculelor hibride, integrând un propulsor dedicat de înaltă eficiență, cu eficiență termică de 44,5%, o transmisie hibridă DHT cu variație electrică continuă și baterii de înaltă performanță pentru a obține un consum de combustibil sub 6,0 l/100 km cu bateria descărcată.
Chery este cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, cu o prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 16 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei.