Fondată în 1995 ca producător de baterii reîncărcabile, BYD și-a extins activitatea într-o gamă variată de domenii, incluzând industria auto, transportul feroviar, energia regenerabilă și electronicele.
De mașini s-a apucat în 2003. A lansat primul model, BYD F3, în 2005, iar prima mașină electrică, BYD e6, a scos-o pe piață în China în 2009.
Pe fondul electrificării generalizate a autovehiculelor, BYD a început să-și diversifice puternic gama și să se extindă agresiv în afara granițelor Chinei și mai ales în Europa, din 2021.
Iar în 2024, la mai puțin de 20 de ani de la producția primului său autoturism, BYD a devenit cel mai mare producător de mașini electrificate (electrice + hybrid) din lume și a urcat pe locul 3 în top-ul general al producătorilor auto, după Toyota și Volkswagen.
Citește și: EXCLUSIV Câte mașini chinezești noi și-au luat românii în 2024 și ce modele au ales
Chinezii de la BYD atacă oficial România. 4 modele, prețuri de bază între 30.090 € și 48.090 €
BYD a intrat oficial pe piața din România și, pentru început, propune 4 modele, 3 electrice - BYD Sealion 7, un SUV performant, cam de dimensiunile unei Toyota Rav4, care concurează, de exemplu, Tesla Model Y, BYD Atto 2, care concurează, de exemplu, Hyundai Kona ori Ford Puma Gen-E și BYD Seal, un sedan de segment mediu ce rivalizează cu Tesla Model 3, și un plug-in hybrid (PHEV) - BYD Seal U DM-i, care, ca idee, e puțin mai mare decât Dacia Bigster, cu prețuri de bază între 30.090 € și 48.090 €, fără ecotichetul Rabla 2025.
„Suntem foarte încântați să lansăm rețeaua în România. În cadrul BYD, misiunea noastră este ca tehnologiile noastre sustenabile să fie cât mai accesibile pentru cât mai mulți clienți, așadar fiecare nouă piață din Europa are o importanță deosebită pentru noi.
Citește și: VIDEO Mașinile chinezești, slabe? 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5 stele Euro NCAP
Ne bucurăm, de asemenea, că debutăm aici cu SUV-ul nostru de înaltă performanță SEALION 7, și cu modelul SEAL U DM-i, oferind soluții atât pentru cei care își doresc mobilitate 100% electrică practică, cât și pentru cei care au nevoie de flexibilitatea călătoriilor lungi oferită de tehnologia hibridă Super DM.
Privim cu încredere spre extinderea prezenței noastre în România pe parcursul anului 2025 și în anii următori”, a declarat Stella Li, vicepreședinte executiv BYD, în cadrul evenimentului de lansare al mărcii de la București.
SUV-ul electric BYD Sealion 7 este oferit în trei variante: un motor electric, 312 cai putere, tracțiune spate, baterie de 82,5 kWh, autonomie de până la 482 km, două motoare electrice, 530 cai putere, tracțiune integrală, baterie de 82,5 kWh, autonomie de până la 456 km și două motoare electrice, 530 cai putere, tracțiune integrală, baterie de 91,3 kWh și autonomie de până la 502 km. BYD Sealion 7 are un preț de pornire de 48.090 €, fără ecotichetul Rabla.
Citește și: Cât costă și cu ce se laudă prima mașină electrică japoneză concurentă pentru „Passat-ul electric”
SUV-ul electric compact BYD Atto 2 dispune de un motor electric, 176 cai putere, tracțiune față și baterie de 45,1 kWh, promițând o autonomie de până la 312 km. Pleacă de la un preț de bază de 30.090 €, fără ecotichetul Rabla.
Sedanul electric BYD Seal este oferit în trei variante: un motor electric, 231 cai putere, tracțiune spate, baterie de 61,4 kWh, autonomie de până la 460 km, un motor electric, 312 cai putere, tracțiune spate, baterie de 82,5 kWh, autonomie de până la 570 km și două motoare electrice, 530 cai putere, tracțiune integrală, baterie de 82,5 kWh și autonomie de până la 520 km. Prețul de bază este de 45.090 €, fără ecotichetul Rabla.
SUV-ul plug-in hybrid Seal U DM-i are două versiuni: 217 cai putere, tracțiune față, autonomie totală de până la 1.080 km (până la 80 km 100% electric) și 323 cai putere, tracțiune integrală, autonomie totală de până la 870 km (până la 70 km 100% electric). Prețul de bază pleacă de la 34.890 €, prin Rabla 2025.