Peugeot 508 Plug-In Hybrid: Costuri de proprietate similare cu ale diesel-ului BlueHDI 130

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 23.09.2019 - 14:02

Constructorul francez Peugeot a apăsat accelerația electrificării și a scos la rampă versiunile Plug-In Hybrid, coupe în patru uși cu hayon și break, ale vârfului de gamă Peugeot 508, care pot parcurge peste 50 de kilometri 100% electric.

SHARE

Peugeot-ul 508 Plug-In Hybrid are la bază platforma modulară EMP2 (Efficient Modular Platform) a Grupului PSA și un sistem hibrid cu o putere totală de 225 de cai putere, alcătuit dintr-un motor turbo pe benzină de 1.6 litri, care dezvoltă 180 de cai putere, un motor/generator electric de 110 cai putere și o baterie cu o capacitate de 11,8 kWh. Interesant, producătorul afirmă că costurile de proprietate (TCO, achiziție și exploatare) ale Plug-In Hybrid-elor 508 sunt comparabile cu cele ale versiunilor echivalente dotate cu motor diesel BlueHDI 130, de 130 de cai putere, cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte.

Estimările TCO au fost făcute luând în calcul un scenariu pentru o mașină de companie care parcurge anula circa 30.000 de kilometri, 65% în mod hibrid și 35% în mod 100% electric și un scenariu pentru un proprietar particular care parcurge circa 15.000 de kilometri anual, cu mix 50/50 între modurile hibrid și electric.

În testele de omologare WLTP, 508 Hybrid a emis 29g de CO2/km (1,3 l/100km) și a înregistrat o autonomie de 54 km în modul 100% electric, iar 508 SW Hybrid a emis 30g de CO2/km (1,3 l/100km) și a înregistrat o autonomie de 52 km în modul de rulare 100% electric. Reîncărcarea bateriei durează mai puțin de 1h45 la un Wallbox de 6.6 kW 32 A, disponibil opțional.

Peugeot oferă sistemul Plug-In Hybrid în combinație cu echipările Allure, Allure Business, GT Line, pentru un condus mai dynamic, și GT, echiparea vârf-de-gamă care propune o tapițerie inedită Alcantara Greval Grey ca dotare standard. Amplasarea sistemului de propulsie și a bateriilor a fost efectuată fără compromis, volumul pentru bagaje fiind identic cu cel oferit de versiunile termice (487 litri pentru Peugeot 508 și 530 litri pentru Peugeot 508 SW).

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -