Derivat din conceptul Vision RS prezentat recent la Salonul Auto de la Paris 2018, Škoda Scala va înlocui în gamă modelul Rapid, a cărui versiune Spaceback nu a prea performat în încercarea sa de a umple golul dintre Fabia și Octavia, până la sfârșitul anului. ”Cu noua Scala deschidem un nou capitol în istoria Škoda din clasa compactă. Va impune noi standarde în ceea ce privește tehnologia, siguranța și design-ul în această clasă si suntem încrezători că Scala are șansa să redefinească segmentul pentru Škoda”, a declarat Bernhard Maier, boss-ul Škoda.
Cu o lungime de 2.645 de milimetri, mai mare cu 25 de milimetri decât cea a Golf-ului VI, Scala este primul model Škoda care va folosi platforma A0 MQB, platforma grupului Vokswagen dezvoltată pentru modele mici, precum Seat Ibiza sau VW T-Roc. Iar un model urban ”cocoțat” va urma cu siguranță, dacă ne aducem aminte de conceptul Vision X dezvăluit de cehi în martie, la Salanul Auto de la Geneva 2018. ”Amiq”, ”Anuq”? Decoamdată, nu se știe numele SUV-ulețului ce li se va alătura în gamă Kodiaq-ului și Karoq-ului.
Paleta de motorizări va fi cea ”tradițională” Volkswagen, ce include unitățile pe benzină de 1.0 litri și 1.5 litri, cu puteri între 85 CP și 150 CP. Un diesel de 1.6 litri este și el luat în calcul, însă nu este exclusă o versiune sportivă, ”RS”, sau una ”mild-hybrid”, cu sistem electric de 48V.
Ford Focus, Opel, Astra, Renault Megane, Peugeot 308, Toyota Corolla, Hyundai i30, Kia Ceed, se aude?