Noul Duster, tracțiune electrică pe puntea spate. Creat pe baza Renault Captur are 150 CP

DE Mona Lazăr | Actualizat: 18.07.2024 - 18:20
Noul Duster, tracțiune electrică pe puntea spate  Inquam Photos / George Călin
Noul Duster, tracțiune electrică pe puntea spate Inquam Photos / George Călin

Dacia a decis să combine tehnologia sa emblematică cu electrificarea pentru a da viață unei familii de SUV-uri 4×4 unice. Este vorba de combinarea GPL cu tehnologia MHEV și chiar și un sistem electric de tracțiune integrală.

SHARE

Dacia a decis să combine tehnologia sa emblematică cu electrificarea pentru a da viață unei familii de SUV-uri 4×4 unice. Este vorba de combinarea GPL cu tehnologia MHEV și chiar și un sistem electric de tracțiune integrală.

Citește și: VIDEO Fiat aruncă în luptă concurentul direct pentru Dacia Spring. Cât costă Grande Panda?

Duster și Bigster vor fi primele modele ale mărcii care vor integra acest sistem. Mai mult, a început dezvoltarea SUV-urilor Dacia 4×4 cu motoare hibride dual-fuel, conform actudacia.com. Fotografii spion au surprins în plină zi o unitate de testare a viitoarei Dacia Bigster cu un motor 1.2 ECO-G 48V de 150 CP, transmisie automată EDC și tracțiune integrală e-4WD. Bigster și „fratele său mai mic” Duster, vor avea tracțiune integrală electrică datorită sistemului mild hybrid de 48 de volți (MHEV). Trebuie amintit că Bigster este încă în dezvoltare.

Noul Duster, tracțiune electrică pe puntea spate

Deși acestă mașină de testare a fost creată pe baza unui Renault Captur ea verifică comportamentul în trafic al viitorului Bigster, cu nou motor dual-combustibil și microhibrid. Această motorizare își va face debutul în noul Duster. Sistemul de tracțiune e-4WD asociat motorului Dacia 1.2 ECO-G 48V va avea o funcționare simplă. Un mic motor electric va actiona pe puntea spate datorita energiei stocate într-o baterie litiu-ion cu o capacitate neta de aproximativ 1 kWh.

Citește și: VIDEO Dacia Duster III, 3 stele de siguranță Euro NCAP în caz de accident. Care sunt punctele slabe

Vehiculul va funcționa de cele mai multe ori într-o configurație cu tracțiune față. Datorită dimensiunii bateriei, roțile din spate vor adăuga tracțiune doar în anumite momente și pentru o perioadă scurtă de timp.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te