Adio, parcare gratis pentru șoferii din București cu mașini hybrid! Facilitatea de a utiliza fără a plăti 5 lei/oră locurile administrate de Primăria Capitalei, cele marcate cu dungi albastre, rămâne valabilă doar pentru posesorii de mașini 100% electrice.
Criza din industria auto, generată de costurile electrificării și concurența mașinilor chinezești, se adâncește în fiecare zi. Unul dintre cei mai renumiți constructori auto, a cărui istorie se întinde de-a lungul a peste 90 de ani, e aproape de faliment. Dă afară 9.000 oameni.
Dacia a decis să combine tehnologia sa emblematică cu electrificarea pentru a da viață unei familii de SUV-uri 4×4 unice. Este vorba de combinarea GPL cu tehnologia MHEV și chiar și un sistem electric de tracțiune integrală.
Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.
Multe țări iau în calcul interzicerea accesului automobilelor electrice în parcările subterane, după modelul celor alimentate cu GPL, din cauza dificultății operațiunilor de stingere în caz de incendiu. În numeroase orașe din Germania acest lucru s-a întâmplat deja.