MIMI, primul Mini electric de curse construit exclusiv în România, dă tonul electrificării în CNVC

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 15.10.2021 - 09:45

MIMI, primul Mini electric de curse din istoria mărcii construit exclusiv în România, a încheiat primul Campionat Naţional de Viteză în Coastă, CNVC 2021, punctând remarcabil în fiecare etapă, și a dat tonul electrificării. Un al doilea Mini SE preparat a debutat în ultima cursă.

SHARE

Pilotul Dominic Marcu și primul Mini electric de curse din istoria mărcii, construit exclusiv în România, au încheiat un prim sezon de experimente şi multe provocări, reuşind să ducă la final fiecare cursă din Campionat Naţional de Viteză în Coastă din 2021. Ultima etapă a fost celebra cursă de la Poiana Braşov, una încărcată de zeci de ani de tradiţie în motorsport, organizată în weekendul 9-10 octombrie.

Etapa de cinci kilometri de pe spectaculosul Drum al Poienii a adunat o participare-record pentru acest an, cu 93 de automobile anunţate pentru start.

Traseul lung şi rapid nu este unul care a favorizat o clasare foarte bună pentru MIMI, la aceasta s-au adăugat provocări legate de o serie de setări ale maşinii. În aceste condiţii, cel mai bun timp al etapei pentru MIMI a fost 3:04,767, cu numai 3 secunde mai bun ca performanţa de anul trecut, în contextul în care maşina a dispus acum de suspensii sport KW, pneuri de curse şi o serie de îmbunătăţiri dinamice. În final, echipajul #37 s-a clasat pe locul al 62-lea.

Citește și: EXCLUSIV Primul Mini electric de curse, pus la încercare pe circuit

Un al doilea Mini electric în CNVC

Etapa de la Poiană a marcat și o premieră ce ar putea prefigura conturarea unei grupe electrice în CNVC. Echipa Cox Motorsport, cu Sorin Ghişoi ca pilot, a aliniat la start un alt model Mini Cooper SE pregătit pentru curse. Ei au fost pionierii maşinilor de curse electrice, fiind primii participanţi cu un automobil electric de curse – un Volkswagen Golf GTI Cup cu modificări extinse – în competiţiile mari ale motorsportului românesc. În cursa de casă, la debut cu MINI Cooper SE, Sorin Ghişoi a reuşit să coboare sub timpii obţinuţi cu vechea maşină de curse, mult mai puternică. În final, el a încheiat pe locul al 45-lea în clasamentul open.

Citește și: Viviana, soția lui Mirel Rădoi, și-a luat BMW Alpina B7 de +150.000 €. A blocat strada, pe avarii

"Am intrat într-o aventură excepţională. Am fost pionieri – construind primul MINI Electric de curse din istoria mărcii, dar şi prima incursiune de motorsport cu implicare BMW Group România. A fost un sezon cu multe provocări, în care am învăţat mult. Suntem pregătiţi să revenim şi să luptăm pentru performanţe tot mai bune.

Un al doilea MINI în campionat care performează excelent arată că abordarea noastră are sens. Putem să sperăm anul viitor la şi mai multe maşini şi la o posibilă formare a unei cupe", a declarat Alex Şeremet, manager de comunicare BMW Group România.

MIMI, participare spectaculoasă și în Campionatul de Super Slalom

Cu diferiți piloți la volan, MIMI a participat în primul său an de curse și în Campionatul de Super Slalom. În ultima etapă a sezonului 2021, cu doi piloţi invitaţi – Marian Andrei şi Mihai Alexandru Hash (Mikey Hash) a obţinut cea mai bună clasare într-un clasament general, dar şi podiumul la clasă.

Citește și: Exemplu de licitație cu dedicație: Senatul vrea 17 limuzine electrificate, la 28.000 €/bucată

Marian Andrei a profitat de experienţa extinsă ca pilot în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă şi a reuşit o clasare pe locul al şaptelea în clasamentul general, într-o listă cu 38 de piloţi înscrişi la start. Cu o îmbunătăţire constantă a performanţelor, a reuşit în penultima manşă să coboare sub timpul de 1 minut – 59,69 secunde -, un rezultat remarcabil dacă luăm în considerare că MIMI a concurat cu anvelope de stradă şi a obţinut performanţe similare cu modele cu putere chiar de aproape trei ori mai mare.

Mihai Alexandru Hash, la a doua participare într-o competiţie de motorsport, s-a bazat pe calităţile dinamice ale lui MIMI şi a reuşit să urce pe locul al doilea în clasamentul automobilelor electrice, cu un avans de numai 5 sutimi de secundă, într-o confruntare cu piloţi foarte experimentaţi. În final, cel mai bun timp semnat de Mikey a fost 1:01,45, ceea ce îl clasează pe locul al 11-lea în clasamentul general.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.