Dacă „Botul de cal” coupé a fost produs în peste 67.000 de exemplare, urmașul său, ”Cobra” coupé (Mercedes W123, 1976 – 1986), a atins aproape pragul psihologic de 100.000 de unități. Și, chiar dăcă nu oficial, au apărut și primele versiuni decapotabile, realizate de diferiți carosieri.
Foto: Mercedes W114 Coupe
Foto: Mercedes W123 Coupe
În 1987, a văzut lumina zilei primul E-Klasse coupé (W124), iar povestea de succes a E-Klasse-ului Cabriolet a debutat în 1991, odată cu prezentarea modelului 300 CE-24 Cabriolet, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Cu ocazia facelift-ului din 1993, 124 Cabriolet a primit printre alte elemente și o grilă similară celei de pe S-Klasse-ul de la acea vreme, numită „radiator integrat”, dar și noua denumire – E-Klasse Cabriolet. Până în 1997, au fost produse 33.952 de unități.
Foto: Mercedes 300 CE-24 Cabriolet
În 1998, ștafeta a fost preluată de CLK Cabriolet, E-Klasse Coupe & Cabriolet ieșind din nomenclatorul constructorului german. Cu un plafon textil semi-automat, fixat pe o ramă solidă din oțel și aluminiu, modelul CLK Cabriolet avea un caracter aparte. Seria sport elegantă W208/C208 a fost un succes: din 1998 până în 2003, de exemplu, au fost produse 115.161 de unități CLK Cabriolet.
A doua generație CLK Cabriolet (C/A209) a fost prezentată în 2003, cu un design cu totul nou. Decapotat sau acoperit, modelul a impresionat prin liniile elegante și dimensiunile generoase la exterior, care influențau implicit și interiorul. Din 2003 până în 2009, au fost comercializate 140.139 de unități.
Întoarcerea lui E-Klasse Coupe & Cabriolet
În martie 2010 popularul modelele Coupe & Cabriolet cu patru locuri au revenit în familia E-Klasse, continuând astfel tradiția. E-Klasse Cabriolet seria 207 a setat încă o dată standardele în materie de design, confort și siguranță. Plafonul acustic asigura cel mai scăzut nivel de zgomot din clasa sa, la orice viteză.
Sistemul inovator AIRCAP, disponibil opțional pentru prima dată, reducea turbulențele la interior, dar și zgomotul cauzat de vânt și oferea un confort excepțional pe durata conducerii cu plafonul decapotat. Iar sistemul de încălzire la nivelul capului, AIRSCARF, era, de asemenea, disponibil la cerere, sporind plăcerea conducerii sub cerul liber chiar și la temperaturi joase.
Facelift-ul suferit de E-Klasse în 2013, ce a pus în primul rând accentul pe creșterea agresivității design-ului, a afectat, bineînțeles, și versiunile Coupe și Cabriolet.
Virtuți de grand tourer amplificate, volan nou și tehnologii de ultimă oră
Actuala serie 238 E-Klasse (Coupe & Cabriolet), care acum a primit un facelift vizual atractiv, noi tehnologii și soluții electrificate, precum și ultima generație a sistemului de infotainment MBUX, a avut premiera în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2017. Prin urmare, actualizarea se cam impunea, având în vedere și pașii făcuți de concurență, respectiv de BMW Seria 3 și Audi A5.
Ca și în cazurile berlinei și a break-ului E-Klasse, facelift-ul aduce coupe-ului și decapotabilei un plus de sportivitate, agresivitate, dar și de eleganță. Acoperișul retractabil textil și-a păstrat locul de onoare. Blocurile optice față full-LED au primit un design mai ”slim”, iar noul calandru în formă de „A” conferă modelelor un plus de dinamism. În spate, stopurile LED au și ele un nou ”look”, iar stema centrală de pe capacul portbagajului ascunde camera pentru marșarier.
Facelift-ul vine și cu a doua generație a generatorului de pornire integrat (ISG). Dispozitivul electric nu mai face parte din motor, ca până acum, ci din transmisie. Astfel, transmisia automată 9G-TRONIC a fost dezvoltată în continuare și, pentru început, va fi folosită pentru motoarele cu patru cilindri. Motorul electric, electronica de putere și radiatorul cutiei de viteze au fost mutate în cadrul transmisiei.
Noul motor OM 654 M diesel cu patru cilindri cu cea de-a doua generație a generatorului de pornire integrat și sistemul electric de 48 V dezvoltă o putere maximă de până la 195 kW (265 CP) și un cuplu maxim de 550 Nm. Suplimentar, sunt disponibile 15 kW și 180 Nm pentru accelerare.
În procesul de electrificare, motorul OM 654 diesel a fost îmbunătățit. Datorită unui nou arbore cotit, capacitatea cubică a crescut de la 1.950 cm³ la 1.993 cm³. Presiunea de injecție a crescut de la 2.500 la 2.700 bar. Atât răspunsul rapid, cât și furnizarea energiei sunt asigurate de două turbocompresoare răcite cu apă, ambele având acum o geometrie variabilă a turbinei.
Noul motor M 254 cu patru cilindri, alimentat cu benzină, dispune de asemenea de cea de-a doua generație a ISG. Oferă până la 200 kW (272 CP) și atinge un cuplu maxim de 400 Nm. EQ Boost oferă în plus 15 kW și 180 Nm pentru o perioadă scurtă de timp.
Motorul M 254 combină, pentru prima dată, toate inovațiile Familiei de Motoare Modulare (FAME) într-o singură unitate, care include: acoperirea cilindrilor conform tehnologiei NANOSLIDE, încărcarea cilindrului CONICSHAPE și sistemul de post-tratare a emisiilor, amplasat direct pe motor.
Gama motoarelor electrificate alimentate cu benzină este completată de motorul M256 cu șase cilindri în linie, cu ISG, care este disponibil pentru prima dată pentru modelul Mercedes-Benz Clasa E.
Caracterul sportiv al modelelor Clasa E Coupe și Clasa E Cabrio este îmbunătățit de tracțiunea integrală 4MATIC, disponibilă ca dotare standard și puterea electrică suplimentară de aproximativ 16 kW și 250 Nm.
Două ecrane, ultima generație MBUX și navigare cu ajutorul realității augmentate
Cea mai recentă generație a sistemului de infotainment MBUX transformă modelele Clasa E Coupé și Cabriolet în cele mai performante autovehicule din punct de vedere al pachetului de conectivitate din portofoliul Mercedes-Benz și Mercedes-AMG. Sistemul unic multimedia cu asistentul vocal „Hey Mercedes” învață continuu și poate, de exemplu, să citească prognoza meteo, inclusiv rapoarte despre starea pârtiilor din stațiunile populare de schi, să fie activ într-un joc care presupune întrebări de geografie și să interpreteze astrele.
MBUX afișează informațiile pe două ecrane mari ce formează un cockpit cu ecran lat, încadrat sub o carcasă de sticlă. Panoul de bord și display-ul media sunt ușor de vizualizat datorită ecranelor de înaltă rezoluție, iar conceptul de operare intuitivă este la fel de ușor de înteles. Un alt element important este navigația cu tehnologia AR (realitate augumentată). Imaginea video a mediului înconjurător din fața, de lângă și din spatele autovehiculului este completată de informațiile de navigație.
Călătoria devine interesantă la bordul Clasa E Cabrio sau Clasa E Coupé și datorită programului de wellness și fitness care se reglează în funcție de nevoile și dispoziția șoferului. Sistemul opțional ENERGIZING comfort control face posibilă conexiunea diferitelor sisteme de confort, precum aerul condiționat, masaj, iluminarea ambientală și muzica în diferite programe de wellness. Pentru prima oară pentru Clasa E Coupé și Clasa E Cabrio sunt disponibile pachetul ENERGIZING COACH, ce poate fi conectat cu dispozitive smart (ceasuri inteligente) și scaunul cu funcție de masaj ENERGIZING.
Sistemul ENERGIZING comfort control are șase programe diferite care asigură confortul propriu: Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort și Training. Fiecare program utilizează sistematic funcțiile de climatizare, inclusiv parfumul, încălzirea în scaune, ventilația, funcțiile de masaj, încălzirea suprafețelor și a volanului dar și iluminarea ambientală și muzica.