Continental a încheiat un parteneriat strategic pentru dezvoltarea de tehnologii de bază pentru vehiculele electrice cu DeepDrive, o altă companie de tehnologie.
În primă fază, cele două Continental și DeepDrive vor dezvolta împreună o unitate combinată care să cuprindă componente de propulsie și de frânare pentru montarea directă pe roata vehiculului.
DeepDrive este specializată în dezvoltarea de motoare electrice eficiente, cu mulți ani de experiență în producția de automobile la scară largă. Iar Continental contribuie cu cunoștințele tehnologice din domeniul sistemelor de frânare și cu expertiza sa în industrializarea tehnologiilor inovatoare.
Citește și: Mașinile electrice Mustang Mach-E, chemate în service. Bateria se încinge când șoferii dau „talpă”
„DeepDrive, este partenerul ideal pentru a avansa împreună și în mod sustenabil pe piața mobilității electrice”, a declarat Matthias Matic, șeful sectorului de activitate Safety and Motion din cadrul Continental.
„Motoarele electrice dezvoltate de DeepDrive extind autonomia vehiculelor electrice. Ele sunt mai ușoare, mai economice și mai eficiente din punct de vedere al resurselor. Combinând toate acestea cu tehnologia eficientă și performantă de frânare producem o unitate nouă și compactă și contribuim decisiv la succesul mobilității electrice. Ceea ce e menit să se dezvolte împreună, se dezvoltă împreună”, a mai spus acesta.
„Suntem convinși că dezvoltarea motorului nostru cu dublu rotor va revoluționa electrificarea autovehiculelor", spune Felix Poernbacher, co-fondator și director general al DeepDrive.
„Parteneriatul strategic cu Continental face posibilă combinarea sistemului nostru de propulsie cu tehnologia de frânare necesară pentru a crea o componentă electrică inovatoare, esențială pentru mobilitatea de mâine. Cererea tot mai mare pentru o astfel de tehnologie demonstrează că aceasta este calea cea bună de urmat”, a adăugat Poernbacher.
Citește și: Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri
Ambele companii văd un potențial imens în colaborarea lor, deoarece electrificarea vehiculelor face posibilă, în viitor, plasarea tuturor funcțiilor șasiului, inclusiv a tracțiunii, direct pe roată.
Pentru a pune în aplicare cât mai bine diferitele cerințe ale vehiculelor electrice, cum ar fi maximizarea autonomiei, minimizând în același timp spațiul de instalare și modularitatea simultană, este necesară o optimizare amplă la nivelul vehiculului.
Coordonarea optimă a sistemului de frânare și a sistemului de tracțiune are o contribuție decisivă în acest sens. Integrarea ambelor elemente într-o singură unitate permite un nivel deosebit de ridicat de eficiență în tracțiune și la frânare. În plus, componentele integrate reduc complexitatea prin modularizare și facilitează procesul de fabricație.
Citește și: Prim pas către prima mașină electrică făcută în România. Ford a început producția modelelor Courier
Ingineri români ar putea revoluționa mașinile electrice: Butuc de roată, cu motor și frână integrate
Ingineri români de la Continental Iași, specializați în ingineria sistemelor, mecanică, electronică și software lucrează în echipe internaționale în acest proiect prin care asigură integrarea motorului de la DeepDrive într-un ansamblu complex din componenta vehiculului electric ce înglobează multiple funcționalități și subsisteme (propulsie, frânare, etc.).
Unitatea inovatoare de transmisie și frânare integrată în butucul roții este mai eficientă, mai compactă și mai economică, potrivit specialiștilor.
Singura problemă ar putea fi greutatea întregului sistem și gestionarea forței inerțiale generate de acesta, de exemplu, în urma trecerii roții printr-o groapă.
DeepDrive a dezvoltat și brevetat ceea ce se numește un motor cu rotor dublu, cu flux radial, care poate fi instalat ca unitate de transmisie centrală sau ca unitate de transmisie a butucului roții la vehiculele de serie.
Parteneriatul se concentrează pe dezvoltarea unui sistem de transmisie eficientă și compactă a butucului roții, optimizat în vederea unei producții rentabile.
Iar Continental contribuie nu numai cu componente de frână pentru unitatea comună de transmisie-frână. Cu expertiza sa în industrializarea produselor până la producția în serie, compania se asigură că inovația în domeniul motoarelor de la München va fi pregătită pentru punerea în curând pe șosea, cu o tehnologie de frână de ultimă generație. În prima etapă, o frână hidraulică este integrată în unitatea de transmisie-frână.
Într-o a doua etapă, se planifică, de asemenea, integrarea pe termen lung a sistemelor de frânare uscată fără componente hidraulice în sistemul inovator de acționare a butucului roților de la DeepDrive.
Combinația dintre transmisie și frână într-o singură unitate este, de asemenea, primul pas către un așa-numit modul de colț cu componente integrate ale șasiului, cum ar fi sistemele de suspensie pneumatică de la Continental, într-o unitate compactă direct pe roată.