Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 19.10.2023 - 21:06
Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri - Foto: Facebook/Andra Guțui
Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri - Foto: Facebook/Andra Guțui
Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri - Foto: Facebook/Andra Guțui
Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri - Foto: Facebook/Andra Guțui
Două românce scriu istorie în auto. Au botezat 3 Lamborghini, acum numesc viitoarele Nissan-uri - Foto: Facebook/Andra Guțui

Două românce scriu istorie în auto. După ce au botezat trei dintre cele mai importante modele Lamborghini din acest an, ele sunt autoarele strategiei de „naming” pentru viitoarele concepte de mașini electrice Nissan din gama Hyper.

SHARE

Andra Guțui și Marcela Sărmășan, fondatoarele firmei de „naming” Namzya scriu istorie în industria auto mondială.

Cele două românce au „botezat” trei dintre cele mai importante modele prezentate de Lamborghini în 2023, în vederea intrării în era electrificată, Invencible, Revuelto și Lanzador, și, recent, au anunțat crearea strategiei de „naming” pentru o întreagă gamă de concept car-uri Nissan ce vor fi prezentate la Japan Mobility Show 2023. 

„Suntem foarte mândre să anunțăm, din nou, o lansare importantă pentru care am lucrat alături de Nissan: O întreagă gamă de concept car-uri ce vor fi prezentate anul acesta la Japan Mobility Show 2023”, a declarat Andra Guțui.

Citește și: VIDEO Lanzador, primul Lamborghini electric, „botezat” de Andra și Marcela. Povestea româncelor

Cum a început „povestea” româncelor cu Nissan

„În vara 2017, când ne-am decis să deschidem Namzya - Naming Agency, am început să urmărim activitatea mai multor agenții de naming cunoscute din Statele Unite. Una dintre ele ne-a atras atenția în mod deosebit. Împreună cu o altă agenție de branding foarte celebră la nivel global, au lucrat la proiectul de naming Nissan Juke.

Ne-a fascinat atât de mult povestea lor, încât am stabilit atunci două scopuri mărețe: Să reușim și noi să denumim o mașină cândva și să avem și noi ocazia de a colabora cu Nissan. În ianuarie 2022 am reușit să semnăm primul contract cu Nissan.

6 ani mai târziu, de la acel prim vis de a lucra pentru Nissan, suntem încântate să vă prezentam unul dintre cele mai deosebite proiecte la care am lucrat vreodată. A fost un proiect de naming complet diferit față de cele cu care sunteți obișnuiți din partea noastră. De ce?

Citește și: O poveste unică: Supercar-ul Lamborghini Invencible, „botezat” de două românce, Andra și Marcela

Nu a fost un proiect clasic, în care obiectivul final era să dezvoltăm o serie de nume din care să se aleagă cele mai potrivite. Lucrăm cu Nissan de ceva timp deja, iar colaborarea a luat o direcție strategică de naming.

Noi am dezvoltat pentru ei structura procesului de naming, la ora actuală se lucrează intern pe strategia livrată de către noi, practic am trasat tot modul de lucru pe care probabil se va lucra ani buni de acum încolo.

În momentul când au venit către noi cu acest proiect, existau mai multe direcții posibile de naming, fiecare direcție avea termenii ei definiți deja de către echipa Nissan, iar noi, prin intermediul proiectului livrat, a multiplelor ședințe (nocturne, de multe ori, datorită fusului orar), am reușit să aducem o canalizare a întregii echipe către direcția de naming care s-a ales”, a explicat Andra Guțui.

Citește și: VIDEO ElectroMOBIL, mașinuța electrică inventată de români în 1989, un bestseller în 2023?

Conceptcar-urile Nissan Hyper, botezate de Andra Guțui și Marcela Sărmășan

„Gama “Hyper” EV concept vehicles, este o gamă concepută pentru a satisface nevoile în schimbare ale mediului, ale societății de astăzi și ale generațiilor viitoare.

În cadrul gamei Hyper se regăsesc:

1. HYPER TOURER - un minivan full electric, care are ca scop crearea legăturii între oameni în timpul călătoriei împreună. Hyper Tourer combină esența “omotenashi” (Ospitalitatea japoneză), cu diverse tehnologii avansate.



2. HYPER ADVENTURE - SUV sport conceput pentru cei pasionați de aventurile în aer liber și de un stil de viață ecologic.

3. HYPER URBAN – un concept crossover dedicat completării gusturilor sofisticate ale conducătorilor din mediul urban și suburban, care sunt preocupați și de sustenablitate.

4. HYPER PUNK – un crossover compact complet electric, conceput pentru creatorii de conținut, artiști, și cei care îmbrățișează stilul și inovația.



“HYPER” este un termen ce dorește să transmită entuziasmul sporit pe care această gamă dorește să îl aducă utilizatorilor.

Ceea ce ne-a fascinat cel mai mult la acest proiect a fost interacțiunea îndeaproape cu cultura japoneză. O cultură pur colectivistă, în care individul este irelevant, iar echipa este totul. Mentalitatea japoneză este concentrată în jurul a trei idei importante:
• Work hard. O știm cu toții, noi am experimentat-o pe propria piele. Nivelul de muncă investit în cadrul acestor proiecte este complet diferit față de nivelul investit în cadrul proiectelor europene. Este dificil să ții pasul cu ei, este dificil să te integrezi în această cultură a muncii dusă la nivel de credință.
• Fiecare contribuie, nimeni nu-și asumă individual. Spre deosebire de un proiect European, unde obiectivul cel mai important este ca agenția plătită să livreze numele final, aici obiectivul a fost complet diferit: Fiecare membru implicat livrează pentru echipă, fiecare își aduce propria contribuție, nimeni nu-și asumă creditul integral în mod individual.
• Cel mai important este drumul, mai puțin destinația. Chiar dacă obiectivul final era alegerea numelor cele mai potrivite, pentru echipă era mult mai importantă valorificarea fiecărui aport, astfel încât toată lumea, ca și tot unitar, să creadă în acest proces.

Există o mulțime de tipuri de colaborări în profesia noastră, există o mulțime de situații în care trebuie să ne adaptăm diferitelor culturi și tocmai datorită acestor varietăți nu avem cum să ne plictisim vreodată și mereu avem ceva nou de învățat.

Unul dintre cele mai celebre proverbe japoneze spune așa: “継続は力なり” – “Continuance is power” / “Persistence pays off”.

Aceasta este și una dintre filosofiile noastre de viață. Noi nu luptăm pentru un singur succes, noi luptăm cu perseverență pentru a construi o carieră și o viață de succes!”, a detaliat Andra Guțui.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te