Golf I a văzut lumina zilei în urmă cu 45 de ani, în 1974. Golf VI a obținut titlul ”Mașina Anului” în 2009, iar Golf-ul VII a luat premiul în 2013. Și tot Golf a fost votat ”Mașina Anului în Europa” de două ori, în 1992 (Mk III) și 2013 (MK VI). Niciun Golf de până acum, însă, nu a fost dotat cu funcții atât de progresiste.
Cu versiunile hibride disponibile încă de la lansare, Volkswagen Golf VIII electrizează clasa compactă. Interiorul său digital transport utilizatorii într-o nouă eră a funcționării intuitive. Iar viteze de până la 210km/h sunt posibile cu o conducere asistată.
Mai mult, a 8-a generație Golf este primul model Volkswagen care utilizează informații reale din trafic prin Car2X, ceea ce înseamnă că poate avertiza șoferul împotriva pericolelor, în mod anticipat.
“Pe parcursul a șapte generații, Golful a impresionat peste 35 de milioane de clienți. Întreaga industrie auto așteaptă de la noul Golf să stabilească norme și standarde”, a explicat Dr. Herbert Diess, Președinte al Consiliului de Administrație Volkswagen AG.
Cinci modele hibrid
Cu noul Golf, Volkswagen începe ofensiva hibridelor, urmând să comercializeze cinci modele de acest tip, odată cu startul tehnologiei 48V: un starter alternator cu curea, baterie lithium-ion de 48V și ultima generație de motoare TSI, adaptate la condusul hibrid – eTSI. Printre beneficiile acestei game se numără scăderea consumului cu 10% (WLTP) și, implicit, un autovehicul extrem de agil și confortabil. Motorizarea eTSI va fi disponibilă în trei variante: 110 CP, 130 CP și 150 CP.
În același timp, cea de-a opta generație a bestseller-ului Volkswagen va fi disponibilă și în două variante Plug-in Hybrid, de 204 CP sau 245 CP. Ambele modele vor fi echipate cu o baterie lithium-ion de 13kW, care oferă autonomie electrică de până la 60 de kilometri, transformând autovehiculul într-unul cu zero emisii de carbon.
Pentru a răspunde nevoilor unei game cât mai variate de cliețo, Golf-ul VIII va fi disponibil și cu motorizări clasice, pe benzină (TSI), diesel (TDI) și pe gaz (TGI). Cele pe benzină, în patru cilindri, vor dezvolta 90 CP, respectiv 110 CP, iar cele diesel, tot în patru cilindri, vor dezvolta 115 CP. Nu în ultimul rând, motorizarea pe gaz va dezvolta 130 CP și va înregistra un consum mai mic de datorită tehnologiei inovatoare de combustie, TSI Miller.
Golf-ul conectat și cu simț de răspundere
Sistemele de la bordul Golf-ului VIII comunică între ele și cu exteriorul autovehiculului, datorită unității de conectivitate online (OCU). Versiunea standard a acestei unități prevede un eSIM pentru funcțiile și serviciile online care fac parte din aplicațiile “We Connect” și “We Connect Plus”.
Astfel, noul Golf este primul autovehicul Volkswagen care se conectează cu mediul înconjurător cu ajutorul serviciului Car2X, disponibil ca dotare standard. Șoferul va primi pe display-ul mașinii semnale de la infrastructura de trafic a orașului și de la alte vehicule pe o rază de 800 de metri. Golf-ul va comunica, la rândul lui, aceste date cu alte modele Car2X.