Vârful de lance al modelelor sport bavareze, noul BMW Seria 8 a fost preferat de 56 de români, ceea ce se traduce printr-o creștere cu 24,4% a vânzărilor. Din păcate, statisticile DRPCIV nu indică câte modele au fost coupe, câte cabrio și câte Gran Coupe.
Principalul urmăritor al Seriei 8 nu a fost un Mercedes-Benz, cum se întâmplă în alte segmente, ci un model și mai sportiv – Porsche 911 (44 de unități, +22,2%). Iar pe locul trei al podiumului vânzărilor în 2020 s-a urcat Ford Mustang, cu 41 de unități (-48,8%).
Mercedes Benz AMG GT a ocupat poziția a patra, cu 31 de unități (-51,6%). Și, interesant, pe cinci s-a clasat Taycan, primul Porsche 100% electric (17 unități), care a ajuns în showroom-uri chiar în 2020.
„Top 10 mașini sport cumpărate de români în 2020” este completat de Bentley Continental (14 unități, -12,5%), Mazda MX-5 (14 unități, -50%) și BMW Z4 (13 unități, -31,6%).
Pe locul nouă se află Ferrari 488, care a înregistrat o creștere de 40% (7 unități), iar pe zece, Porsche Boxter, model ce se laudă cu o adevărată explozie a cererii: +133,3%.
În total, în România au fost vândute 288 de mașini sport anul trecut, conform datelor DRPCIV, ceea ce înseamnă o scădere cu 20% a segmentului.
Pe fondul pandemiei de COVID, piața autoturisme noi din România s-a constractat cu 21,7% în 2020, până la 125.004 unități înmatriculate.