Dileme bavareze: BMW M8 sau BMW M8 Competition? Coupé sau Cabriolet?

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.06.2019 - 18:42

Divizia BMW M începe o nouă ofensivă în segmentul mașinilor sport premium cu un cvartet de înaltă performanță: BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabriolet şi BMW M8 Competition Cabriolet. Adică, 600 sau 625 de cai putere și tracțiune integrală M xDrive.

SHARE

Așa cum ne-au obișnuit bavarezii, și la Seria 8, M nu înseamnă doar o literă lipită pe caroserie. Design-ul mașinii este distinctiv și pune accentul pe aerodinamică. Șasiul este și el special, cu prindere foarte rigidă. Transmisia M Steptronic cu M xDrive și Drivelogic are opt trepte. Iar sistemul de frânare integrat cu actuator electronic oferă o reacție configurabilă a pedalei.

Caracterul bazat pe performanţă al motorului, transmisiei şi şasiului permite noilor BMW M8 Coupé şi BMW M8 Cabriolet să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,3, respectiv 3,4 secunde. Noul BMW M8 Competition Coupé sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde, iar noul BMW M8 Competition Cabriolet în 3,3 secunde.

Cel mai M dintre M-uri

M8 și M8 Competiton au sub capote cel mai puternic motor dezvoltat vreodată de BMW M GmbH pentru mașinile de stradă. V8-ul prezintă o combinaţie convingătoare de reacţii foarte rapide, un apetit deosebit pentru turaţii ridicate şi o livrare susţinută a puterii pe o plajă largă de turaţii. Tehnologia M TwinPower Turbo a propulsorului de 4.4 litri include două turbocompresoare, răcire indirectă a aerului de încărcare şi sistem de injecţie directă, ce funcţionează la o presiune maximă de 350 bar.

Cuplul maxim de 750 Nm este disponibil între 1.800 şi 5.600 rpm, iar putere maximă de 600 CP a M8-ului este atinsă la 6.000 rpm, turaţia maximă fiind limitată la 7.200 rpm. Propulsorul versiunii M8 Competition duce vârful curbei de cuplu până la 5.800 rpm şi dezvoltă o putere maximă de 625 CP tot la 6.000 rpm, instinctul de a urca în turaţii, derivat din motorsport, fiind şi mai evident.

De asemenea, cea mai puternică variantă a V8-ului beneficiază de o prindere specială pentru o conexiune mai rigidă cu structura automobilului. Aceasta are ca rezultat o reacţie şi mai clară a motorului şi are şi un efect pozitiv asupra întoarcerii imediate şi a transmiterii zgomotului motorului în habitaclu.

Un sistem de răcire sofisticat asigură temperaturi optime de operare în orice moment, atât în utilizare zilnică pe traseele urbane, cât şi atunci când automobilele sunt pe circuit. Modulul central de răcire, de exemplu, este flancat de două circuite de apă pentru temperatură ridicată. Iar sistemul include şi un răcitor suplimentar pentru uleiul motorului şi un răcitor separat pentru uleiul transmisiei.

Provocările particulare ale condusului pe circuit sunt reflectate în designul sistemului de alimentare cu ulei. Baia de ulei are o cameră frontală mai mică, care este folosită atunci când este necesară o capacitate suplimentară. O etapă de aspiraţie suplimentară permite ca pompa de ulei controlată de program să tragă lubrifiantul din camera mai mică. Acest lucru asigură o furnizare fiabilă a uleiului în orice moment, chiar şi la accelerări laterale şi longitudinale extreme.

4WD sau 2WD

Transferul puterii către cele patru roți se realizează prin intermediul cutiei M Steptronic cu opt trepte și Drivelogic. Butonul Drivelogic de pe nou proiectata manetă de selecţie permite șoferului să aleagă unul dintre cele trei moduri cu caracteristici de schimbare specifice pentru un condus foarte eficient, sportiv sau foarte dinamic. Bineînțeles, pe volan există şi clapete M pentru schimbarea manuală a treptelor.

Un alt element dezvoltat pentru performanță este sistemul de tracţiune integrală M xDrive, cu distribuție a puterii preponderent către puntea spate. Interacţiunea controlată central dintre M xDrive şi diferenţialul M activ asigură un transfer fără pierderi a puterii. Prin intermediul computerului de bord, șoferul poate alege între setarea 4WD de bază şi modul 4WD Sport, care direcţionează o porţie consistentă din puterea motorului către roţile spate.

Prin dezactivarea electronicii, însă, M8 sau M8 Competiton poate deveni și mai jucăuș, în ecuaţie intrând modul 2WD. Adică, cei 600 sau 625 de cai putere sunt distribuiți exclusiv către puntea spate!  Iar absenţa intervenţiilor de stabilizare din partea sistemelor de control se adaugă unei exprienţe pure a condusului pentru șoferii (piloții) experimentaţi.

Performanțe, fără concesii privind confortul

Tehnologia şasiului cuprinde componente specifice modelului şi un reglaj adaptat în testele intensive de pe circuite. În acelaşi timp, şasiul se ridică la aşteptările clienţilor de automobile de lux atunci când vorbim de confort la condus zilnic şi pe distanţe lungi.

Puntea spate încorporează şi componente cu design special pentru a îndeplini dinamica excepţională de manevrabilitate cerută de automobilele sport de înaltă performanţă. Braţele forjate specifice M sunt unul dintre factori de agilitate ridicată a modelelor M8, în timp ce reacţiile precise ale elementelor de suspensie şi amortizare se datorează în parte rigidităţii îmbunătăţite a barelor antiruliu. Proprietăţile de manevrabilitate primesc un impuls suplimentar din partea forţei de torsiune ridicate a părţii frontale, care a fost obţinută cu un braţ tip tower-to-bulkhead nou şi nou dezvoltatul panou de forfecare, foarte rigid, cu conexiune integrată a pragurilor. Un braţ X din oţel şi un braţ transversal din aluminiu sunt montate pentru o conexiune şi mai stabilă între puntea spate şi caroserie.

Noile modele BMW M8 sunt echipate standard şi cu suspensie adaptivă specifică M, care include amortizoare controlate electronic şi direcţie M Servotronic electromecanică.

Ca alternativă la frânele M Compound disponibile standard, noul BMW M8 poate fi comandat şi cu frâne M din carbon ceramic. Ambele variante sunt disponibile în combinaţie cu o versiune specifică M a sistemului de frânare integrat. Datorită acestei tehnologii de ultimă oră, activarea frânei, frâna de rapel şi funcţiile de control al frânării sunt reunite într-un modul compact. Presiunea frânelor necesară este declanşată de un actuator electric, ceea ce înseamnă că poate fi generată mai dinamic, reacţia pedalei este optimizată, iar intervenţiile din partea sistemului de control al stabilităţii sunt semnificativ mai rapide şi mai precise.

Versiunea noului sistem de frânare dezvoltat pentru modelele BMW M oferă conducătorului şi două setări ale pedalei. Conducătorul poate alege între o configuraţie orientată mai multe spre confort sau o reacţie instantanee, mai directă a pedalei.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.