Tango argentinian, fiare cu poveste și primul BMW Seria 8 Gran Coupé

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 11.11.2019 - 14:51

Primul BMW Seria 8 Gran Coupé a debutat, în acest weekend, pe scena neconvențională a Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida din București, pe ritmuri emoționante de tango argentinian, în cadrul unui concert secret realizat de Festivalul SoNoRo.

SHARE

Hala plină de fiare cu poveste a Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida a fost trezită la viață de acordurile de tango ale legendarului compozitor Astor Piazzolla. Bandoneonistul Marcelo Nisinman a fost acompaniat de italianul Alberto Mesirca, la chitară clasică, şi daneza Janne Thomsen, la flaut. Iar locația de lansare a coupé-ului premium în patru uși Seria 8 Gran Coupé nu a fost aleasă la întâmplare. Cartierul general al bavarezilor se  află în Munchen, iar muzeul din Parcul Carol își are inspirația tot din Munchen, Dimitrie Leonida fiind inspirat să creeze un astfel de proiect în 1909, după ce a vizita faimosul Deutsche Museum.

Concertul a fost organizat în spaţiul în care sunt prezentate mai multe exponate auto remarcabile, aşa cum este automobilul de curse Duesenberg (unul dintre cele opt modele construite vreodată) al faimosului pilot şi inginer român interbelic Jean Calcianu sau automobilul aerodinamic avangardist construit de Aurel Persu în 1923. Iar la finalul experienţei ce a îmbinat tehnologia cu muzica clasică, noul BMW Seria 8 Gran Coupé a fost dezvelit chiar de muzicienii SoNoRo. Astfel, evenimentul BMW - SoNoRo și-a dorit să readucă în atenţia publicului acest muzeu plin de poveste, aflat acum la finalul unui proces de renovare.

Primul BMW Seria 8 Gran Coupé este singurul model din segmentul său ce este derivat direct dintr-un automobil sport cu două uşi. Potenţialul dinamic rezultat, dar şi ampatamentul mai lung şi reglajul şasiului specific modelului creează un echilibru unic între performanţe sportive şi confortul călătoriei pentru un gran tourer deosebit de dinamic.

Un set puternic de soluţii tehnologice susţine performanţele tipice mărcii, ilustrate perfect de cifrele de acceleraţie 0-100 km/h care se regăsesc în intervalul 5,2-3,9 secunde în funcţie de motorizare. Sunt disponibile trei propulsoare la lansare - cu şase cilindri în linie, diesel şi benzină, şi un V8 benzină cu două turbine twin-scroll care acum dezvoltă 530 de cai putere şi un vârf al cuplului de 750 Nm.

La interior, avangarda high-tech este continuată cu sisteme precum control prin gesturi, cel mai avansat sistem Head-Up Display din industrie, sofisticatul sistem de sunet Bowers and Wilkins, care pentru claritate foloseşte membrane de diamant, sau ergonomicul sistem de control iDrive de generaţia a 7-a.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.